מגה מוסך
כתבות
מגה משפט
לעמוד קודם

תביעת לשון הרע: מוסך מורשה תובע לקוח

07/07/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מרכז שירות עד רעננה (1997), מוסך מורשה העוסק בתיקון כלי רכב מסוג מאזדה ופורד ומשמש גם כמוסך הסדר של חברת הביטוח הפניקס, הגיש תביעת לשון הרע על סך 1.5 מיליון ש"ח נגד אחד מלקוחותיו, תומר גלעדי תושב ת"א.

בתביעה שהוגשה לבימ"ש השלום בת"א נאמר, כי למוסך המורשה ותק וניסיון של עשרות שנים, והוא נחשב למוסך הדגל של חברת דלק מוטורס, שהיא היבואנית המורשית והראשית של מאזדה־פורד בישראל. לדברי התובעת, עניינה של תביעתה הוא התבטאויות ואמירות של הנתבע נגדה, הנעדרות כל אחיזה במציאות, פוגעות בשמה הטוב ומהוות לשון הרע לפי חוק איסור לשון הרע.

בתביעה נאמר כי הנתבע ניסה לנצל בחוסר תום לב משווע את טוב ליבה של התובעת, אשר הסכימה פעם אחר פעם ולפנים משורת הדין לתקן את רכבו שנפגע בתאונה ו\או להתקין לו חלפים אשר לא נפגעו בתאונה ואינם מגיעים לו מכוח פוליסת הביטוח. ואולם בסופו של מסע ארוך, במקום להודות לה על כי תיקנה את רכבו מעבר למגיע לו על פי דין, המשיך הנתבע להשמיץ אותה אצל חברת הביטוח הפניקס, שהיא לקוח מרכזי וגדול שלה, כדי לגרום להפסקת ההתקשרות עמה כמוסך הסדר.

בתביעה נטען, כי הנתבע שלח מכתב מתלהם לחברת הפניקס שבו טען בין השאר כי רכבו טופל במוסך באופן שאינו מקצועי, העבודות בוצעו ברמה חובבנית ונמוכה, העבודה לא עמדה בסטנדרטים מקובלים, התוצאה מלמדת על כשל מקצועי מהותי, התחושה היא שהרכב טופל באופן רשלני ובתנאים שאינם ראויים, וכי נגרמו שריטות וחריטות חדשות ברכב, שלא היו קיימות בטרם הגעתו למוסך.

בשל האמור תהה הנתבע על אופן בחירת המוסך כמוסך הסדר, ובכך למעשה העלה חשד בכשרים. הוא טען כי לתובעת אין היכולת הדרשה לתיקון הרכב, הכול במזיד ובכוונה לגרום לחברת הפניקס להפסיק לעבוד עם התובעת.

כן דרש הנתבע מהפניקס לערוך תחקיר מעמיק באשר לנסיבות העניין, ובייחוד לגבי איכות העבודה, ולפרט מה הצעדים אשר תנקוט נגד המוסך בגין הנסיבות שהוא מתאר.

בתביעה נאמר, כי התנהלות הנתבע מקימה למוסך זכות לקבל כפל פיצוי ללא הוכחת נזק בסך 80,000 ש"ח בעבור כל אמירה והתבטאות מצד הנתבע שנועדה לפגוע בשמו הטוב ו-1.2 מיליון ש"ח בעבור האמירות בכללותן.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן