חשיבות של תקני שמן חדשים
קטגוריית שמני המנוע החדשה ILSAC GF-7, שהושקה מוקדם יותר השנה, מציבה רף גבוה יותר ליצרני שמנים ותוספים: הגנה משופרת מפני שחיקה, חיסכון בדלק ותאימות למערכות פליטה מתקדמות. התוספים, אותם "עובדים סמויים", עברו הנדסה מחדש כדי לעמוד בדרישות יצרני הרכב ולתמוך במנועים מודרניים הפועלים בתנאים קשים יותר ממה שהיה בעבר.
GF-7 ממשיך את דרכו של GF-6 עם הקפדה רבה יותר על מניעת שחיקה, חמצון ומשקעים, תוך שימת דגש מיוחד בהגנה על מנועי טורבו בנזין עם הזרקה ישירה (GDI), החשופים במיוחד לתופעת LSPI - הצתה מוקדמת בקצב סיבובים נמוך. בשביל זה פותחו חבילות תוספים חדשות הכוללות משפרי חיכוך היוצרים סרטי הגנה דקי חיכוך להפחתת התנגדות ושיפור תצרוכת הדלק, מעכבי חמצון מתקדמים המאריכים את חיי השמן ומגנים עליו בטמפרטורות גבוהות - קריטיות במיוחד למנועים קטנים וחמים יותר - וכן מערכות דטרגנטים ומפזרים השומרות על הניקיון סביב טבעות הבוכנה ומרכיבי הטורבו.
האיזון הייחודי בין מגנזיום לסידן מסייע לצמצם הצטברויות מזיקות ותורם לעמידות טובה יותר בפני LSPI. משפרי צמיגות מספקים יציבות גבוהה יותר בשמנים דקי צמיגות כגון SAE 0W-16 ו־0W-20, שנהפכו לדרישה של יצרנים רבים. הקפדה על תאימות למערכות פליטה מושגת באמצעות הורדה של רמות המתכות הכבדות ותכולת האפר, מה שמקטין את הסיכון לפגיעה בממיר הקטליטי ותורם לעמידה בתקני הפליטה המחמירים.
הצתה מוקדמת בקצב סיבובים לדקה נמוך (LSPI) נשארת איום טכני מרכזי למנועי טורבו מודרניים. חבילות התוספים ב־GF-7 מתוכננות לכלול שילובים של משפרי חיכוך על בסיס מוליבדן, חומרים נוגדי שחיקה ודטרגנטים מותאמים, כדי להפחית את הסיכון לנזק חמור למנוע.
ככל שהמנועים מתקדמים ודרישות התקינה מחמירות, החדשנות בתחום התוספים תיהפך למפתח לא רק לעמידה בתקנים אלא גם ליצירת יתרון תחרותי. הן לגבי הארכת חיי מערכות הפליטה, הן לגבי הגנה ממושכת על מנועי טורבו והן לגבי שימור תצרוכת הדלק בשמנים דקי צמיגות, התוספים הם אבן היסוד של פיתוח שמנים מודרניים.