מגה מוסך
מדורים
טעינה ומצברים
לעמוד קודם

סוללה שיוצאת החוצה בשריפה

16/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

החששות משריפות בסוללות של כלי רכב חשמליים נעשים לעיתים קרובות טיעון נגד הטכנולוגיה המתפתחת. יש בסיס מוכח לחששות אלה: שריפות של רכבים חשמליים קשות יותר לכיבוי מאשר שריפות של רכבי דלק. מרכז המחקר הטכני לתיקון תאונות כלי רכב של סין וחברת ג'ויסון אלקטרוניקס (Joyson Electronics) הציגו לאחרונה פתרון אפשרי: למה לא "לשגר" את כל חבילת הסוללות מתוך הרכב כמו כדור כמנגנון חירום?

המערכת, שכונתה בדיווחים לראשונה ejecto-battery, הוצגה באירוע בתחילת ספטמבר. ההתקנה הוצגה ברכב מדגם צ'רי iCar 03 (Chery) וכוללת גנרטור גז שמניע את חבילת הסוללות החוצה. אם המערכת מזהה אירוע של בריחה תרמית שהיא למעשה התחלה של שריפה בלתי נשלטת בסוללה, היא יכולה לפלוט את חבילת הסוללות במרחק של 6-3 מטרים מהרכב. התיאוריה היא שהסרה כזו של מקור החום מתא הנוסעים תקטין את הסיכון לפגיעה ברכיבים ובאנשים בתוך הרכב ובסביבתו.

הדגמה של שיגור חבילת סוללות כבדה למרחק מסוים היא מחזה מרשים למדי, מלווה ברעש חזק ובמאפיינים דרמטיים. עם זאת היא מעלה שאלות בטיחותיות קשות: האם זה בטוח לשגר גוף כבד של כמה מאות קילוגרמים החוצה מן הרכב? בדרך כלל יש כלי רכב ואנשים בקרבת מקום, שעלולים למצוא עצמם בצד הנגדי של מה שנראה כמו גאדג'ט של ג'יימס בונד. החברות לא הסבירו כיצד המערכת תימנע פגיעה באנשים או ברכוש, ולא ברור אם בכוונתן לייצר מוצר מסחרי המבוסס על הרעיון.

גם ללא אירועי שריפה, סיכוי ההתלקחות של רכב חשמלי לאחר תאונה אינו גבוה, גם בהשוואה לרכב בעל מנוע בעירה פנימית. למעשה, לעיתים קרובות סיכויי הבערה לאחר התנגשות נמוכים יותר ברכב חשמלי. בכל זאת, הרעיונות שמנסים להתמודד עם הסיכון אמיתיים, והדבר החיובי הוא שמפתחים בודקים גישות חדשות. שיגור חבילת הסוללות החוצה מן הרכב, כנראה אינו הפתרון הפרקטי והבטוח ביותר.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
China Just Tested Ejectable EV Batteries (It’s Insane)
בטעינה...
כותרת
תוכן