ביקוש למפתחות דיגיטליים
יצרנים של רכבים וציוד טכני מקורי יכולים להציג את היכולות שלהם בפיתוח מערכות דיגיטליות וממוחשבות מתקדמות גם באמצעות שילוב של מפתחות דיגיטליים חדשים. מפתחות דיגיטליים מעניקים לבעלי רכבים גישה מאובטחת ומהירה לרכבים, ומאפשרים להניע את הרכב ואת המערכות שלו באופן פסיבי.
ABI, חברה שפועלת בתחום פתרונות חכמים משערת, כי המכירות וההובלות של מכוניות עם אופציות לחיבור והפעלה של מפתחות דיגיטליים יגדלו בשנים הקרובות, עם מגמת עלייה של כ-17% בכל שנה עד שנת 2031. לפי התחזית, בתחילת שנות ה-30 של המאה, כמות הרכבים בעולם שיעבדו בשילוב מפתחות דיגיטליים תגיע ל-60 מיליון.
בעתיד הקרוב, מפתחות דיגיטליים יעודכנו וישודרגו בשביל לאפשר למפעילים ולבעלי רכבים גישה לאופציות והגדרות טכניות רבות יותר. יצרנים של רכבים וחלקים יוכלו להשיק תוכניות ושירותים בתשלום. המשתמשים יצטרכו לשלם על מנוי ולהתחבר למערכות ייעודיות בשביל לקבל גישה לכל האופציות של המפתחות הדיגיטליים. כבר היום החברות מאפשרות להשתמש במפתח דיגיטלי בחינם בשנה הראשונה. בתום תקופת הניסיון, יש להתחבר למנוי חודשי בתשלום קבוע.
למשל, טכנולוגיית התחברות דרך תחום רחב סרט (ultrawideband, UWB) במפתחות דיגיטליים מספקת לנהגים ולמשתמשים אפשרויות של איתור מדויק של מיקום הרכב ופתיחה פסיבית. גם אם השילוב של טכנולוגיה כזאת יקר, היא עדיין האופציה הכי טובה לרכבי יוקרה.
UWB עובדת באופן בטוח ואמין בהשוואה לטכנולוגיות התחברות דיגיטליות אחרות כגון חיבור בלוטות' עם אנרגיה נמוכה (BLE) או טכנולוגיית תקשורת שדה קרוב (NFC) הנפוצה. פתרונות BLE ו-NFC משולבים, ומערכות דיגיטליות מתפתחות במהירות ומשתלבות בתחום טכנולוגיות אלחוטיות לרכבים. חברות ויצרנים בולטים כגון מרצדס (Mercedes-Benz), קיה (KIA) ו-BMW משלבות מערכות וטכנולוגיות UWB ברכבים החדשים שלהן כבר עכשיו. תעשיית הרכבים כולה עובדת על תקנים ומערכות אלחוטיות חדשות שיסייעו לפתח ולשלב מפתחות דיגיטליים.





