מגה מוסך
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

הגה למערכת היגוי חשמלית

26/05/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת טויודה גוסיי (Toyoda Gosei) חשפה את ההגה החדש שלה, המיועד לרכבים עם טכנולוגיית steer-by-wire - מערכת היגוי חשמלית שמייתרת את הקשר המכני בין ההגה לגלגלים הקדמיים. הפיתוח פורץ הדרך צפוי להופיע לראשונה בדגם החשמלי טויוטה Lexus RZ, ומסמן שלב מרכזי במעבר לעולמות נהיגה חכמים ומדויקים יותר.

הגה ה־steer-by-wire מבטל את הצורך בתנועות סיבוב מרובות במצבים כגון פנייה חדה או חניה בזכות שליטה אלקטרונית בזווית הגלגלים. תכנון זה מאפשר לטויודה גוסיי לפתח הגה קומפקטי בצורת "יוק" המזכיר את מוטות ההיגוי בתאי טייס. זה פתרון לא רק לעיצוב חדשני אלא גם לנוחות ארגונומית משופרת.

לדברי החברה, הפיתוח התבסס על מחקר מעמיק בתחום הארגונומיה, תוך שימוש בריפודי עור טבעי וסינתטי ושימת דגש בתחושת אחיזה טבעית ומדויקת. ההגה לא רק נראה אחר, גם ההרגשה אחרת, עם תגובה חלקה ונוחה לכל תנועה.

יתרון מרכזי נוסף טמון באינטגרציה מלאה עם מערכות סיוע לנהג (ADAS) כגון שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והיגוי חירום אוטומטי. ביטול הרכיבים המכניים פותח אפשרויות חדשות לשילוב מתקדם של מערכות בטיחות לצד תגובת היגוי מדויקת יותר - קריטית לנהיגה בטוחה בסביבות מורכבות.

במונחים תעשייתיים, מדובר בצעד חשוב לקראת אימוץ נרחב של steer-by-wire. טכנולוגיה זו מאפשרת דיוק חסר תקדים, משקל מופחת, תכנון גמיש יותר של תא הנהג והתאמה אישית של תחושת ההיגוי למצב הנהיגה או להעדפת הנהג.

Lexus RZ צפוי להיות הרכב הראשון שייצא לשוק עם מערכת steer-by-wire מלאה, והמשוב מהתעשייה חיובי מאוד. לקסוס מתארת את המערכת כאחת שמעניקה "חוויה אינטואיטיבית יותר המגבירה את ההנאה מהנהיגה." מומחים מעריכים שהשוק לטכנולוגיות steer-by-wire יצמח בעשור הקרוב, במיוחד בשל העלייה בייצור רכבים חשמליים ואוטונומיים. היתרונות בתחום הבטיחות, החיסכון באנרגיה והחופש התכנוני, מושכים עניין של יצרנים רבים.

חברת טויודה גוסיי לא רק מציגה מוצר חדש, היא פורצת דרך לעתיד שבו נהיגה תהיה מדויקת יותר, בטוחה יותר ומותאמת אישית יותר. ההגה כבר לא עוד רכיב אלא הצצה לעולם חדש של שליטה ברכב, שנולד מתוך שילוב של טכנולוגיה, עיצוב וחוויית משתמש.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן