מגה מוסך
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

זיהוי תקלות ותחזוקה מונעת מרחוק במכוניות

20/02/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

הרמן (Harman), חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג (Samsung Electronics), המתמחה בפיתוח טכנולוגיות למכוניות מקושרות ופתרונות IT אחרים, וחברת proteanTecs הישראלית, המפתחת פתרונות ניטור בריאות מערכות באמצעות דיפ-דאטה (deep data), ישתפו פעולה כדי לקדם גישה חדשה לתחזוקה חזויה ומונעת של תקלות בכלי רכב.

הפתרון משלב יכולת של proteanTecs לאסוף נתונים המגיעים ממגוון מערכות אלקטרוניות שמותקנות כיום במכוניות, ולזהות אי סדירות והפרעות בתפקוד עם טכנולוגיית עדכוני תוכנה מרחוק OTA)). המידע ינותח בענן ובתוכנות קצה, וישמש לטובת ניטור מתקדם של תקינות מערכות אלקטרוניות כדי להודיע על תקלות בכלי רכב ולחזות ולמנוע אותן.

במכוניות של היום יש מיקרו מעבדים ומערכות תוכנה רבים, והמורכבות ההולכת וגוברת מציבה אתגרים חדשים. מכוניות מודרניות מכילות יותר מ-100 מיליון שורות של קוד תוכנה, ונהפכו ל"מחשב על גלגלים" המחובר תמיד.

מבחינת חומרה, יחידות הבקרה האלקטרוניות במכונית מכילות מערכת-על-שבבים עם מיליארדי טרנזיסטורים - נתון שהוכפל מדי שנה בשלושת העשורים האחרונים. מורכבות זו מקשה יותר ויותר את האיתור והמניעה של כשלים. כלי הרכב מסתמכים כיום על טכנולוגיית OTA בעבור עדכונים חשובים במהלך חייהם.

הפתרון שמציעות שתי החברות הוא מערכת חדשה בשם Continuous Performance Monitoring, CPM, שכוללת את תשתיות התוכנה והענן של Harman (איסוף מידע וניתוח המידע בענן) ואת אפליקציית האנליטיקה של proteanTecs, שאוספת מידע על תפקוד המערכות האלקטרוניות ברכב. תשתית הענן תנתח את המידע, תבצע הערכה מתי אי הסדירות בתפקוד שהתגלתה תתפתח לכדי תקלה, ותנקוט אמצעים לפתרון הבעיה. בד בבד היא תשדר התראה למרכז השירות של יצרנית הרכב.

לדברי מיכל גבע, מנכ"לית Harman ישראל ומנהלת קבוצת ה-OTA בחברה, הטכנולוגיה של proteanTecs הופכת את השבבים לחיישני מערכת חכמים בעבור כל יחידת הבקרה האלקטרונית. החיבור לטכנולוגיה של Harman יאפשר איתור תקלות ותיקון הבעיות מרחוק, בלי לקרוא למכונית לחזור למוסך.

"שיתוף הפעולה הזה שומר על חוויות הצרכנים בחזית, תוך מתן תוצאות ליצרן הרכב", אומרת גבע. "אנו שואפים לזהות פגמים ברכבים מוגדרי תוכנה (Software Defined Vehicle - SDV) ולאפיין אותם עוד לפני שייהפכו לתקלה."

לדברי עוזי ברוך, סמנכ"ל האסטרטגיה של proteanTecs, מדובר בשיתוף פעולה קריטי לתעשיית הרכב. "ככל שביצועי החומרה יהיו תלויים בתוכנה, נצטרך להעמיק את ההבנה שלנו בקשר הזה. שילוב פתרונות הניטור שלנו, הכוללים אנליזות של עומס על המערכות וחיזוי אורך חייהן, עם טכנולוגיית OTA של Harman, יבטיחו פונקציונליות, בטיחות וחוויית משתמש אופטימליות לנהגים."

 

אילוסטרציה: proteanTecs

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן