מהו פרוטוקול J2534 - עדכוני תוכנה לרכב
J2534 הוא תקן ממשק שתוכנן על ידי SAE (Society of Automotive Engineers) והוחלט על ידי ה-EPA (הסוכנות להגנת הסביבה) האמריקנית לתכנות מחדש של ECU לרכב. הוא נועד ליצור API (ממשק תכנות יישומים) שיאומץ על ידי כל יצרני הרכב. הדבר יאפשר ל-Independent Aftermarket (IAM) לתכנת מחדש את ה-ECU ללא צורך בכלי מיוחד התלוי במוסך מורשה.
תקנת ה-EPA של ארה"ב קובעת שיצרני ציוד מקורי לרכב חייבים לציית לתכנות מחדש של SAE J2534 משנת הדגם 2004 ואילך בעבור ה-Powertrain ECU שלהם. אם יצרן של ציוד מקורי אינו יכול לציית ל-J2534 עד שנת הדגם 2004, באפשרותו לבקש הארכה נוספת לשנה כדי להיהפך לתואם J2534. כמו כן המפרט כולל הוראה המאפשרת ליצרני ציוד מקורי להשתמש בשיטת התכנות מחדש J2534 בכלי רכב משנות מודל 1996 עד 2003, כל עוד יצרני OEM מעמידים את כל החומרה הנוספת הדרושה (כלומר כבלי חיבור לרכב לשימוש עם התקן ו/או פין העזר שלו) לשוק המוסכים הלא-מורשי-יבואן.
אם יצרן של ציוד מקורי אינו יכול ליישם רטרואקטיבית את פתרון התכנות מחדש במעבר J2534 עם כבלים מיוחדים או בלעדיהם, עליו להעמיד לרשות חברות הציוד והכלים את כל המידע הדרוש לפיתוח מקבילות של חומרה ותוכנה לתכנות מחדש ספציפית ל-OEM.
תכנות מחודש של J2534 נדרש רק בעבור ECUs מבוססי פליטות (למשל, מערכת הינע, מנוע, תיבת הילוכים, בקרת מצערת), והוא חובה על כל כלי הרכב משנת הדגם 2004 ואילך. תמיכה נוספת בתכנות מחדש של שלדה ויחידות ECU של הגוף תהיה תלויה ביכולות התכנות מחדש של תוכנת היישום של כל יצרן.
כל יצרן של ציוד מקורי נדרש להנגיש את תוכנת יישומי ה-ECU שלו לתכנות מחדש באתרי האינטרנט שלו. לכן נפתחו אתרים לשימוש כל המוסכים, המאפשרים לבצע בתשלום את העדכון תחת אמצעי זהירות קפדניים.
אם תכנות מחדש של ECU מתורגל בסוכנות, באחריותו של כל OEM לתחזק ולעדכן את האתרים שלו ולשמור על יישומים עדכניים זמינים להורדה. שימו לב שהעדכון הוא בתשלום על פי תקנות אתר היצרן.