בקשה לתביעה ייצוגית: הטעיית צרכנים במקדונלד'ס
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז־לוד נגד חברת אלוניאל מקיבוץ געש, זכיינית רשת מקדונלד'ס בישראל, בטענה להטעיה צרכנית בנוגע למשקל מנת הצ'יפס ה"ענק" בעת הזמנה מרחוק.
על פי הבקשה, שהוגשה על ידי רועי גורודיש מפתח תקווה, החברה, המפעילה 233 סניפים בישראל, נוהגת לגבות תשלום בעבור אריזת צ'יפס במשקל 160 גרם גם כאשר המוצר מוזמן בשירות משלוחים או באיסוף עצמי. אלא שבפועל, האריזות המוזמנות מרחוק מכילות 15% פחות צ'יפס בממוצע מאחר שאינן נשקלות אלא נמדדות "לפי העין".
המבקש טוען כי ביצע עשרות בדיקות עצמאיות של משקל הצ'יפס שהוזמן במשלוחים, הן כחלק מארוחה והן כמנה נפרדת, ובכולן הכילו האריזות משקל מופחת בהרבה מהכמות שהוצהרה. לטענתו, מתוך 55 בדיקות, ב־90% מהמקרים בערך נרשם חוסר עקבי של כ־15% ממשקל הצ'יפס.
בדיקות נוספות בוצעו במעבדת לרית מדידות, המתמחה בבדיקת משקלים, וחיזקו את ממצאי המבקש. באתר האינטרנט של אלוניאל נכתב: "הערכים, לרבות המשקלים, הם ממוצעים ויכולים להשתנות עקב הכנה ידנית", אולם המבקש טוען כי מדובר בחריגה שיטתית שאינה נופלת בתחום הסביר של סטייה ממוצעת.
בבקשה נטען, כי הפרקטיקה פוגעת בצרכנים המזמינים את המוצר מרחוק, משלמים מחיר מלא אך מקבלים כמות פחותה באופן עקבי.
אילוסטרציה