בקשה לתביעה ייצוגית: פחיות קולה הוקטנו
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה) מבני ברק בטענה להקטנת תכולת המשקה במארזי הפחיות ("רביעיות") של המשקאות הקלים שבשיווקה (קוקה קולה־ספרייט, פאנטה וכיו"ב) מ־330 מ"ל ל־250 מ"ל, בלי לסמן באופן ברור ובולט על גבי מארזי הפחיות את ביצוע ההפחתה האמורה.
לדברי המבקשת, ורוניקה וסילשין, היא רכשה מארז רביעיית קולה זירו בסניף רמי לוי בעיר מגוריה אשקלון. המארז הוצע למכירה בהנחה, ועל כן רכישתו נראתה אטרקטיבית בעיניה. ואולם בדיעבד התברר לה, כי תכולת המשקה בפחית קטנה יותר מזו המוכרת לה, ואין מדובר בפחית סטנדרטית שאליה התרגלה, ובה 330 מ"ל, אלא בפחית בגודל חדש, שבה 250 מ"ל.
המבקשת מציינת, כי ההפחתה בכמות המשקה לא צוינה על גבי תווית הניילון החובקת את המארזים וגם לא על גבי הפחיות. לדבריה, אף אם דבר ההפחתה היה מצוין על גביהן, הדבר אינו יכול להתקבל, שכן בעת הרכישה הפחיות חבוקות באריזת הניילון ואי אפשר לקרוא את הרשום והמוטבע עליהן. מה גם שלפעמים הלשונית המוצמדת לראש הפחית מסתירה את הכיתוב המציין את הכמות.
בבקשה שהוגשה לבימ"ש השלום בת"א נאמר, כי העלמת המידע על הפחתת תכולת המשקה בפחיות שבמארזי הרביעיות לא רק מנוגדת לחוק ולהנחיות הרגולטוריות, אלא גם פוגעת ביכולתו של הצרכן לעשות השוואה מושכלת בהתחשב במחיר לעומת הכמות בין פחיות המשקה המוצעות לו לרכישה.
המבקשת מציינת, כי המשיבה היא חברה מובילה בייצור ובשיווק של שתייה קלה בישראל, והמשקאות שהיא משווקת הם משקאות פופולריים ביותר, אשר יש להם גם מתחרים בשוק. בשל כך, לדבריה, קיימת משנה חשיבות בנסיבות אלה לפרסם ולהודיע באופן ברור וגלוי לכל הצרכנים כי בפחיות שבמארזי הרביעייה בוצעה הפחתה שאינה זניחה בכמות המשקה לעומת כמות המשקה הרגיל בפחיות המוכרות מקדמת דנא.