מגה מזון
מדורים
תחליפים מהצומח
לעמוד קודם

שיפור מסרים בענף הבשר הצמחי

20/02/2024
זמן קריאה: 2 דק'

תעשיית הבשר הצמחית, לאחר שחוותה האטה במכירות בשנת 2023, מתכוננת לעורר את נוכחות השוק שלה עם אסטרטגיות מעודכנות בשנת 2024. גורמים בתעשייה זו, Beyond Meat ו-Impossible Foods, שהובילו את המגזר מאז הזינוק שלו ב-2019, חוו אתגרי תפעול וצמיחה בשנה שעברה, שגרמו לשינוי אסטרטגי הכולל פיטורים, שינויי מנהלים והערכה מחדש של קו המוצרים.

לסלי סימס, סמנכ"לית השיווק של Impossible Foods, מדגישה את המצב המתהווה של התעשייה ומביעה אופטימיות לעתיד. גם Beyond וגם Impossible ביצעו שיפורים פנימיים ממשיים בשנה האחרונה, והניחו בסיס למעורבות צרכנית מחודשת, כך לדברי ג'ניפר ברטאשוס, אנליסטית ב-Bloomberg Intelligence.

האסטרטגיה המרכזית להחזרת המומנטום כרוכה בהרחבת החשיפה לצרכנים. Impossible Foods במיוחד להוטה לפנות לאוהבי בשר בלי לכפות שינוי באורח החיים. גישה זו מסמנת שינוי מטקטיקות קודמות, פחות כוללניות, שהיו עלולות להרחיק צרכנים פוטנציאלים. ברטשוס מדגישה את החשיבות של יציקת רשת רחבה בתעשייה צעירה כגון בשר מהצומח, הדוגלת בקידום מכירות מאוזן המדגיש את היתרונות הבריאותיים והסביבתיים בלי להציף את הצרכנים במסרים.

Meati Foods, עולה חדש מבולדר שבקולורדו, מדגים גישה שיווקית אחרת, המתרחקת מהתווית "צמחית" והנמנעת מהרטוריקה האנטי-בשרית הרווחת בקרב כמה מהמתחרים. אסטרטגיה זו שמה לה למטרה להציע לצרכנים בחירה נטולת אשמה, תוך שימת דגש בקיטוב המיותר בהעדפות המזון.

חברות כגון Impossible Foods מתכוננות לגוון את השיווק שלהן בשנת 2024. הדגש מושם בהתמודדות עם תפיסות שגויות, קידום יתרונות תזונתיים ויצירת איזון בין טקטיקות מסרים הגנתיות והתקפיות. האתגר טמון בטיפול בבעיית ההודעות בלי לפגוע באיכות המוצר או בשלמותו.

הטעם נותר הדאגה העליונה של הצרכנים, ומאפיל על קיימות כנקודת מכירה, במיוחד בשוק האמריקני. תובנה זו מלמדת על הצורך של חברות בשר מהצומח לתעדף טעם ואיכות כדי לטפח רכישות חוזרות ולהתגבר על מחסומי ניסוי ראשוניים. Beyond Meat ו-Impossible Foods עומדות בפני המשימה להתאים את האסטרטגיות שלהן כדי לעמוד בציפיות הצרכנים המתפתחות, תוך התמקדות בחדשנות, באיכות מרכיבים ובתמחור תחרותי.

בינתיים, חברות מזון מבוססות נכנסות לתחום הצמחי וממנפות את הנאמנות למותג ואת יתרונות העלות כדי להתחרות בסטארט-אפים של חלבונים חלופיים. חידושים כגון NotMac&Cheese של Kraft Heinz מדגימים את המעבר של התעשייה ליצירת גרסאות ייחודיות על בסיס צמחי של מוצרים אהובים על האמריקנים בלי לחקות בהכרח מוצרים על בסיס בעלי חיים.

בשנת 2024 מגזר הבשר הצמחי מתמקד בהתאמה מחודשת של מסרים, הדגשת יתרונות המוצר וחדשנות כדי לענות על דרישות הצרכנים לטעם ואיכות. האבולוציה של התעשייה מרמזת על מהלך לקראת הצעות נפרדות ועצמאיות המתאימות לקהל רחב יותר, תוך התרחקות מהמלכודות של אסטרטגיות קודמות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן