מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 54
לעמוד קודם

TikTok משפיע על מגמות האוכל בבריטניה

22/02/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

מחקר חדש מגלה ששיבולת שועל שהושרתה ללילה ועוף הכתרה (coronation chicken, מאכל אנגלי של עוף ללא עצמות) היו מגמות המזון המבוקשות ביותר בבריטניה ב-TikTok בשנה שעברה, והדגישו את השפעת הפלטפורמה על ההעדפות הקולינריות. הממצאים, חלק מדו"ח מגמות מזון של TikTok של יצרנית ערכות הארוחות Hello Fresh, מציגים את מגוון הטעמים שכבש את הקהל בבריטניה בענקית המדיה החברתית.

TikTok, עם יותר ממיליארד משתמשים חודשיים פעילים ברחבי העולם, נעשתה פופולרית במיוחד בקרב דור ה-Z - תחום דמוגרפי מבוקש מאוד על ידי יצרני מזון ומשקאות. הדו"ח מדגיש את תפקידה של TikTok בעיצוב הרגלי אכילה, במיוחד בשנה המסומנת על ידי יוקר מחיה ותוצאות המגיפה.

שיבולת שועל מושרית ללילה הייתה המגמה העליונה, עם ממוצע של 70,300 חיפושים חודשיים, שהם עלייה של 49% מהשנה הקודמת. עוף הכתרה הגיע למקום השני עם 38,700 חיפושים, ופסטת אורזו (צורה קצרה של פסטה שנראית כמו גרגיר גדול של אורז) תפסה את המקום השלישי עם 25,900 חיפושים. הרשימה כללה גם מנות מגוונות כגון tteokbokki, birria tacos, onigiri, כלבי תירס קוריאנים (corn dogz - נקניקייה בציפוי תפוח על מקל), מים בטעמים, דגים משומרים ואטריות בוטנים, הממחישות את הטעמים האקלקטיים של משתמשי TikTok.

מימי מורלי, מנהלת פיתוח מתכונים בכירה ב-HelloFresh, הדגישה את מחויבותה של החברה לספק פתרונות קלים בתקציב נוח לארוחות, המשקפים את הטרנדים האחרונים במדיה החברתית. גישה זו שמה לה למטרה להקל את הלחץ והמונוטוניות של תכנון ארוחות למשקי בית המנווטים בנוף הכלכלי.

השפעת המדיה החברתית על מגמות האוכל אינה מוגבלת ל-HelloFresh. גם שחקנים אחרים בתעשייה, בהם יצרנית הטעמים הטבעיים I.T.S, עוקבים אחר פלטפורמות כגון TikTok לקבלת תובנות לגבי העדפות הצרכנים. לדברי מנהל השיווק של I.T.S, אדם כהן, המדיה החברתית ביצעה דמוקרטיזציה של מגמות ואפשרה לצרכנים להפיץ טרנדים חדשים ברחבי העולם במהירויות חסרות תקדים.

כהן הדגיש את חשיבות המשיכה החזותית במוצרי מזון ומשקאות, וציין כי הצלחתם של פריטים בפלטפורמות כגון TikTok ואינסטגרם תלויה לעיתים קרובות באיכויות הפוטוגניות שלהם. המעבר הזה לכיוון מוצרים מדהימים מבחינה ויזואלית, הביא מותגים להתנסות במהדורות מוגבלות וב"טעמי פנטזיה" כדי למשוך את תשומת הלב של הצרכנים ולהניע מעורבות מקוונת.

הדו"ח והתובנות בתעשייה מדגישים את כוחה הטרנספורמטיבי של המדיה החברתית במגזר המזון והמשקאות. מכיוון שהטרנדים חוצים גבולות במהירות באמצעות פלטפורמות כגון TikTok, מותגי מזון ומשקאות פונים יותר ויותר לערוצים אלה כדי לקבל השראה וליצור קשרים הדוקים יותר עם הצרכנים. ההתמקדות במשיכה ויזואלית ובטעמים חדשניים משקפת שינוי רחב יותר באופן שבו מגמות מזון נוצרות, כאשר למדיה החברתית תפקיד מרכזי בעיצוב נופים קולינריים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן