מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 57
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: הקופונים ניתנים ללקוחות ספציפיים

20/03/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד שופרסל בטענה להטעיית לקוחות באמצעות פרסומים שיווקיים מטעים על אודות קופונים שנועדו לעודד רכישות בחנויותיה או באתר הסחר המקוון שלה, שופרסל ONLINE.

בבקשה נאמר, כי שופרסל נוהגת לפרסם פרסומים ממומנים בפלטפורמות השייכות לתאגיד מטא - פייסבוק ואינסטגרם, ולהציע קופונים ובהם הטבות: הנחות בכל מיני סכומים כתלות בקנייה בסכום שהגדירה שופרסל והנחות ברכישת מוצרים ספציפיים שהוגדרו.

המאפיין המשותף לכל הפרסומים האלו, נאמר בבקשה שהוגשה על ידי צביה מרים קליין, תושבת בני ברק, הוא שהקופונים אינם ניתנים למימוש על ידי כל הלקוחות הנחשפים אליהם, אלא הם ניתנים רק ללקוחות ספציפיים המקבלים אותם בדואר או באזור האישי באתר של שופרסל. לכן רק הם זכאים לממש את ההנחות הכספיות.

לטענת המבקשת, על אף האמור בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, הפרסומים השיווקיים מוצגים לכל האוכלוסייה, ולחילופין ללקוחות שאינם נמנים עם הלקוחות שלהם ניתנים הקופונים, באופן המטעה לחשוב כי מדובר בקופונים המיועדים לכל האוכלוסייה.

בבקשה מצוין, כי שופרסל, מטעמיה שלה, ממתגת חלק מהקופונים האלו כ"קופונים אישיים" וחלק כ"קופונים נוספים", אך בכל מקרה כל סוגי הקופונים אצלה ניתנים למימוש רק למי שהיא בחרה באופן ספציפי להעניק לו זכאות לאותו קופון.

כך יוצא שחלק ממקבלי הפרסום מגיעים לבצע רכישה בחנויות שופרסל ובאתר שופרסל אונליין בעקבות הפרסומים השיווקיים האלו, מתוך הנחה כי הם זכאים לממש את הקופונים, ובדיעבד מגלים (או לא) שהם אינם זכאים להטבות המוצעות בקופונים.

לדברי המבקשת, מתכתובת שניהלה עם שופרסל התחוור לה, כי מדובר במדיניות פרסום כללית ועקבית של שופרסל, וכי שופרסל נוהגת לבצע פרסומים ממומנים לצרכנים שאינם זכאים לקופון כלל. לעמדתה של שופרסל, כאשר מבוצע פרסום ממומן, "הפרסום בפייסבוק מפורסם לכולם" ו"כל עוד לקוח לא קיבל ספציפית אליו בצורה פרטנית את הקופון במייל או בהודעה לנייד, אז אין לו את הקופון במשתמש". דהיינו, שופרסל הודתה כי היא מבצעת פרסומים מטעים בדמות קופונים שאינם קיימים אצל כל מי שמקבל את הפרסום, ולכן ציבור זה אינו יכול לממשם אף שהפרסום נשלח אליו והוצג לו כאילו הוא יכול לממשו.

אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את שופרסל לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בגין נזקיהם הממוניים, המתבטאים באי קבלת השובר שהובטח להם, ובגין נזקיהם הבלתי ממוניים, המתבטאים ברגשות שליליים של כעס, תסכול ועוגמת נפש, שחשו אותם הצרכנים לאחר שהבינו כי לא יוכלו לקבל את ההנחה בטרם הרכישה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן