מגה משאיות
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

המשאית החשמלית ה-100 בחברת התובלה דאצסר

26/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת התובלה הגרמנית דאצסר (DACHSER) קיבלה את המשאית ה-100 החשמלית המלאה שלה. מדובר במשאית מדגם FL Electric מבית וולוו, במשקל כולל מותר של 16 טונות עם מרכב קירור מבוקר. המשאית תתחיל לבצע משלוחים של מזון טרי לעיר המבורג והסביבה עם הגעתה. דגם זה הוא מהדור האחרון של כלי רכב ומופעל על ידי סוללה בעלת קיבולת אחסון של 375 קילו-ואט, שיכולה לספק באופן אמין את יחידת הקירור בטווח נסיעה של כ-300 ק"מ.

המבורג היא אחד משלושה אתרי הניידות האלקטרונית שחברת דאצסר מפעילה. הם מאפשרים לספק הלוגיסטיקה לבחון משאיות נטולות פליטות ללוגיסטיקה של חברות ולחקור את יחסי הגומלין של מערכות פוטו-וולטאיות, אחסון סוללות, מערכות טעינה חכמות ותשתיות טעינה.

"אנחנו יכולים להשתמש במשאית החשמלית הזאת כדי לנסוע במסלול חלוקת מזון לוגיסטי של יום שלם במקום ברכב דיזל עם יחידת קירור", אמר כריסטוף קלרמן, מנהל תפעול לוגיסטיקה אירופית במרכז הלוגיסטי של דאצסר בהמבורג. "המשאית החדשה מוכיחה כי התובלה החשמלית בשלה לתחום התובלה הלוגיסטית, וכי פתרונות מעשיים זמינים כעת גם ללוגיסטיקת מזון או תובלה למרחקים ארוכים. בד בבד הביצועים מוגברים בעמדות הטעינה, והדבר מפחית את זמני ההמתנה הכפויים לטעינה.

כריסטוף הוסיף: "כחלק מאסטרטגיית הגנת האקלים ארוכת הטווח של החברה, שבה ההתמקדות היא ביעילות, בחדשנות ובאחריות כוללת, היה חשוב לדאצסר לצבור ניסיון מעשי עם כלי רכב אפס פליטות בשלב מוקדם. לכן קיום המשאית החשמלית ה-100 היא אבן דרך יוצאת דופן. עם זאת יש עוד דרך ארוכה לעבור כדי להפוך ניידות חשמלית לכדאית כלכלית. עלויות הרכישה עדיין גבוהות, ותשתית הטעינה הציבורית למשאיות מועטה. גורמים אלה ממשיכים לעכב את ההתרחבות המהירה של מוביליות חשמלית בלוגיסטיקה."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן