מגה משאיות
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

משאיות חשמליות של וולוו נבדקו במזג אוויר חורפי קיצוני

06/01/2022
זמן קריאה: 2 דק'

אחת ממגרעותיה הגדולות של הסוללה החשמלית קשורה לירידה בתפוקה במזג אוויר קיצוני, קר או חם. בחטיבת המשאיות של וולוו בדקו את המשאיות החשמליות שלה במזג אוויר קר במיוחד, קרוב לחוג הארקטי. התוצאה של הניסוי הייתה יצירת פיצ'ר לשמירה על ביצועי הסוללה גם כשהטמפרטורה הרבה מתחת לאפס.

לוולוו יש לקוחות בכל העולם, והמשאיות צריכות לעבוד בכל מקום, גם במזג אוויר קיצוני. כיוון שכך, בדיקות תפקוד בתנאי אקלים קשים הן חיוניות, ובכלל זה הטווח החשמלי של הסוללה.

כדי לגלות מה קורה למשאית המונעת על ידי סוללות בטמפרטורה של מינוס 25 מעלות צלזיוס עם רוחות חזקות, וולוו משאיות בדקה בדיקות חורף בשטח, בחלק הצפוני הרחוק של שוודיה. "כך אפשר להעריך את כל האלמנטים הבלתי צפויים של הטבע", מסבירה ג'סיקה סנדסטרום, מנהלת מוצר בוולוו. "הרוח יוצרת קרח על המשאית, והדבר מאפשר לוודא שהכול מתפקד כהלכה בנסיבות קיצוניות. הבדיקות של וולוו הראו שהמשאיות והסוללות מתפקדות היטב גם בסביבות ממש קרות."

 

 

תוצאה מוחשית אחת של בדיקות החורף היא יצירת פיצ'ר חדש בשם Ready to Run. תכונה זו מכינה את המשאית ליום העבודה על ידי חימום מוקדם ביום חורף או קירור הסוללות ותא הנהג של המשאית במזג אוויר חם מאוד. הטמפרטורה האופטימלית לסוללות היא בסביבות +25°. הנהג יכול להתחיל את החימום המקדים או הקירור מראש, מרחוק, באמצעות אפליקציה.

משאיות חשמליות הן חלק חשוב מהפתרון להפחתת פליטת CO2, אך עד כה הן מייצגות רק אחוז קטן משוק המשאיות. רק כמה מאות משאיות כבדות חשמליות נמסרו השנה למובילים באירופה.

בוולו מתכוונים להניע את השינוי הודות לעמדה החזקה שיש לחברה בשוק האירופי. לוולוו יש כבר היום משאיות חשמליות בייצור סדרתי, והן נשלחות ללקוחות ברחבי אירופה וצפון אמריקה. החברה מתעתדת להגיע למצב שבו כ-50% מסך מכירות המשאיות יהיו חשמליות עד 2030.

לוולוו משאיות יש שישה דגמים של משאיות חשמליות שנועדו לכסות מגוון רחב של משימות תחבורה שונות. הפיצ'ר החדש Ready to Run יהיה זמין בדגמים FH, FM ו-FMX Electric המשמשים לתובלה אזורית ולבנייה קלה. שלושתם הם משאיות כבדות במשקל כולל של 44 טונות. הייצור יתחיל במחצית השנייה של 2022.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן