רנו חושפת מערבל בטון חשמלי עם 5 סרנים
חטיבת המשאיות של רנו מדגימה כיצד משאית חשמלית יכולה לעבוד באתרי בנייה. החברה חשפה בתערוכת באומה שהתקיימה לאחרונה את דגם E-Tech C, משאית חשמלית בעלת חמישה סרנים ומערבל חשמלי.
את המערבל החשמלי פיתחה חברת שווינג שטטר (Schwing Stetter). המערבל הבטון החשמלי מופעל על ידי סוללות המשאית. לפי רנו משאיות, טווח הנסיעה של המשאית הכבדה מגיע ל-140 ק"מ עם טעינת ביניים של 45 דקות (או 110 ק"מ בטעינה יחידה). משאית זו יכולה לבצע ארבע נסיעות יומיות של 35 ק"מ - מרחק המתאים היטב למסלולים טיפוסיים בין מפעלי בטון לאתרי בנייה. המערבל של שווינג שטטר מסוגל לשאת עד עשרה מ"ק בטון בכל מחזור הובלה.
ברנו מדווחים, כי המשאית שומרת על יכולת תמרון טובה למדי, החיונית לניווט בסביבות עירוניות ולגישה לאתרי בנייה מוגבלים. הודות לארכיטקטורה שעוצבה מחדש - כולל המיקום האנכי של הסוללות מאחורי תא הנהג - מרווח השלדה המתפנה מאפשר בסיס גלגלים קצר ורדיוס סיבוב מופחת.
דגמי Renault Trucks E-Tech C 10×4 יהיו זמינים בשוויץ, באירלנד, בהולנד, בלוקסמבורג, בפינלנד ובסלובקיה, שם התקנות מאפשרות משאיות קשיחות עם חמישה סרנים ו-42 טונות.