מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

במאן מתמקדים בנהיגה אוטונומית

17/08/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

שלב הניסוי של פרויקט ATLAS-L4 - נהיגה אוטונומית לרכבים מסחריים - הסתיים לאחרונה. פרויקט המחקר והפיתוח הצריך שלוש שנות עבודה של כ־150 מהנדסים והניח את היסודות ליישומים עתידיים בתחום. מדובר בשיתוף פעולה בין חברות מובילות בתעשייה, בהן Bosch, Knorr-Bremse, מאן, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, האוניברסיטאות הטכניות של מינכן ובראונשווייג, מכון התקינה TÜV SÜD ומכון וירצבורג למדעי התחבורה.

הקונסורציום הציב לעצמו מטרה ברורה במסגרת פרויקט שמימן המשרד הפדרלי לכלכלה והגנת האקלים, עם תקציב כולל של 59.1 מיליון אירו: לפתח ולהביא משאית אוטונומית ברמה 4 (Level 4) - משאית בעלת יכולת נהיגה עצמאית - ליישום בתחבורה בין מסופים, בנתיבי כבישים מהירים. הפרויקט החל בראשית 2022.

במהלך הפרויקט הושגו כל היעדים שהוגדרו מראש: הותקנו רכיבי בטיחות תואמים לארכיטקטורת רמה 4 כולל מערכת בלימה כפולה, רשת נתונים מובנית ומערכת היגוי מותאמת. פותח קונספט לאימות המערכת והופעל מרכז בקרה לפיקוח טכני. כמו כן בוצעו ניתוחי סיכונים והוגדרו אמצעי בטיחות לרמה 4, בכלל זה הגנה מפני תקיפות סייבר באמצעות תקשורת אותנטית ומוצפנת ואמצעי בטיחות פונקציונליים כגון יתירות והגדרת תרחישי כשל למערכת הנהיגה האוטונומית. התוצאה: אב־טיפוס טכנולוגי המשמש כתוכנית אב להמשך פיתוחים סדרתיים.

בד בבד צוות הפיתוח של מאן בתחום הנהיגה האוטונומית נבחר לאחרונה ל"צוות ההנדסה של השנה". הפרס היוקרתי הוענק במסגרת טקס חלוקת ADAS & Autonomous Vehicle International Award והוענק על־ידי חבר שופטים בינלאומי בכיר. הבחירה במאן התבססה על פרסום מערך נתונים חדשני המכונה MAN TruckScenes, הכולל 747 סצנות מנסיעות מבחן בכבישים ציבוריים. מאגר נתונים זה מאפשר לחוקרים מרחבי העולם להאיץ את פיתוח הנהיגה האוטונומית של כלי רכב מסחריים.

צוות הפיתוח ממינכן קיבל את הפרס בתערוכת ADAS & Autonomous Vehicle Technology Expo שהתקיימה בשטוטגרט.

פיתוח נהיגה אוטונומית מצריך ידע רב, ניסיון תעשייתי ושימוש במערכות מחשוב מהמתקדמות בעולם. מערכות אלו מאפשרות לרכב האוטונומי ללמוד כיצד לנווט משאית בבטחה בתנועה מורכבת. מערך הנתונים MAN TruckScenes כולל סצנות אמיתיות מכבישים מהירים בגרמניה, נתיבי כניסה ויציאה וטרמינלים לוגיסטיים. מדובר בתרחישים אופייניים לתחבורה בין מרכזים לוגיסטיים - התחום שבו מאן רואה את השלב הראשוני של הפעלת משאיות אוטונומיות למרחקים ארוכים.

הנתונים נאספו מרכבי ניסוי המצוידים בארבע מצלמות, בשש מערכות LiDAR, בשש מערכות רדאר, בשתי יחידות מדידה אינרציאליות (IMU) וכן במקלטי ניווט לווייני. כל זאת לשם קבלת תמונה מדויקת של מיקום הרכב בסביבה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן