מגה משאיות
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

טראקנט מתחילה לפעול בערב הסעודית

20/09/2023
זמן קריאה: 2 דק'

חברת טראקנט השתתפה לאחרונה במשלחת לבחריין ודיווחה על כוונתה להתקשר במזכר הבנות והסכם לשיתוף פעולה עם חברת Cox Logistics W.L.L מבחריין, חברת תובלה, לוגיסטיקה, ניהול ושילוח מטענים הפועלת ברחבי המזרח התיכון, אפריקה, אירופה וקווקז. בתחילת חודש ספטמבר 2023 נחתם מזכר ההבנות בין שתי החברות. על פיו הצדדים יבצעו אינטגרציה בין פלטפורמת טראקנט ו-Trucknet Smart Catalyst לבין המערכות של חברת השילוח כדי שהלקוחות של כל צד יוכלו להשתמש בשירותי הצד האחר.

לאחר השלמת האינטגרציה, הצדדים עשויים לחתום על הסכמי כניסה לתקופת הוכחת יכולת למשך 90 יום, שבמסגרתה ישתפו פעולה לגבי שימוש הדדי של לקוחות של כל צד בשירותי טראקנט ובמערכות חברת השילוח.

בסיום תקופת ה-POC, אם שיתוף הפעולה יהיה מוצלח, הצדדים ימשיכו בשיתוף הפעולה באחת או יותר מהחלופות האלו: יסכימו על הארכת התקופה של שיתוף הפעולה העסקי; יסכימו על רכישת שירותי טראקנט; ייכנסו למשא ומתן בתום לב לבחינת האפשרות למיזם משותף או לביצוע השקעה בחברה או כל צורה אחרת של שיתוף פעולה. הצדדים הסכימו, כי כל צד יהיה אחראי להוצאות החלות עליו בתקופת ה-POC.

חנן פרידמן, מנכ"ל החברה, אמר: "טראקנט נכללה במשלחת אנשי העסקים לבחריין בראשותו של שר הכלכלה אלי כהן. התקבלנו בסבר פנים חמות על ידי מארחינו, שגילו סקרנות רבה והתעניינות אמיתית בטכנולוגיות ישראליות וביכולות שלנו כאומת סטארט אפ. מדובר לא רק בשוק פוטנציאלי גדול מאוד, אלא גם בממלכה מתקדמת שמעוניינת לעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה העולמית. בעבור אנשי עסקים ישראלים, בחריין היא נקודת מוצא מעולה לאזור נסיכויות המפרץ כולו. שווי השוק הלוגיסטי במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC) היה בשנת 2018 47.5 מיליארד דולר, והוא צפוי להגיע ל-66.3 מיליארד דולר עד 2026."

עוד אמר פרידמן: "לנורמליזציה שחלה לאחרונה ביחסים שבין חלק מהמדינות החברות ב-GCC לבין ישראל, עשויה להיות השפעה ממשית בתחום הלוגיסטיקה בכל הנוגע לפיתוח וייעול של שווקים, נתיבי תחבורה ורגולציה מאפשרת. גשר יבשתי מסחרי שיחבר את נמל חיפה, ירדן, ערב הסעודית ונמלי איחוד האמירויות ובחריין, יקדם את תעשיית הלוגיסטיקה, שממלאת תפקיד מכריע במתן אפשרות לתנועת סחורות ואנשים באזור, ויסייע לחבר את מדינות המפרץ והמזרח התיכון לשרשראות האספקה של השווקים הגלובליים."

 

מאחור: שר המסחר והתעשייה של בחריין ושר הכלכלה אלי כהן. יושבים מימין: נציג החברה הבחריינית ומנכל טראקנט חנן פרידמן.

 

חברת הלוגיסטיקה תחל להשתמש בטכנולוגיה של טראקנט במשאיות שנותנות שירות לצבא ארה"ב בערב הסעודית. הסכם זה מגיע לאחר שצה"ל הוציא מכתב כוונת רכישה לממיר הקטליטי של החברה, ולאחר גיוס הון של 1.4 מיליון שקל שערכה החברה.

על הממיר החכם: טראקנט מפתחת עם חברת RENTAR בארה"ב קטליסט דלק חכם (פטנט מספר 7156081B2) שנועד להפחית את תצרוכת הדלק והפליטות במנועי דיזל של כלי רכב כבדים. פטנטים דומים נרשמו באירופה, באסיה ובישראל. הממיר מתחבר למערכות טראקנט המחשבות את מספר הפליטות המזהמות.

משאית הפולטת בממוצע 16-12 טונות מזהמים בחודש, יכולה לחסוך כ-25% מהפליטות המזיקות, וחיסכון נוסף יושג משימוש במערכת התאמת הנסיעות (Matching) החכמה שפיתח ההחברה. מלבד השפעה סביבתית חיובית, לממיר הדלק יתרונות כלכליים למשתמש הקצה, שכן התקנתו עשויה להפחית את הוצאות הדלק בשיעור של עד 7.4% ולהראות הפחתה של עד 52% בפליטות גזי חממה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן