מגה משאיות
חדשות
חדשות משאיות
לעמוד קודם

לדינאפק משאית לפיזור אספלט

17/07/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת דינאפק (Dynapac) הציגה בתערוכת עולם האספלט (World of Asphalt) את משאית הפיזור החדשה שלה, DT2000. למשאית חידושים טכנולוגיים בתחום הפצת אספלט וביטומן. לדגם מכל גדול בנפח 7'570 ליטרים (2,000 גלונים), מוט התזה טלסקופי באורך של 4.5 מטרים ומנגנון הפעלה מתקדם שמאפשר שליטה במערכת ההתזה ובקצות ההתזה דרך ממשק מרכזי אחד. רוחב הפיזור הוא בין 2.5 ל־5 מטרים, והוא מתאים לעבודות סלילה מגוונות.

מערכת ההפעלה של DT2000 היא היחידה בתעשייה שבנויה על פלטפורמת הפעלה עם מעקות בטיחות ושלוש נקודות מגע יציבות, מה תורם רבות לבטיחות של המפעיל. בחלקה האחורי של המשאית יש צינור באורך 15 מטרים עם גליל אוטומטי, המאפשר עבודה מדויקת באזורים שקשה להגיע אליהם עם מוט ההתזה המרכזי. כל הרכיבים החשמליים, הפנאומטיים וההידראוליים מרוכזים בארון שירות בגב הרכב ונפרדים ממערכות הרכב עצמו, בכלל זה מכל דלק ייעודי למערכת הפיזור.

אחד החידושים המרכזיים בדגם הוא שימוש במבער דיזל יחיד הממוקם בתחתית המכל. המיקום הנמוך והמבנה הפנימי של הצנרת מאפשרים חימום יעיל, שמפחית את הסיכון לעבודה עם כמות חומר שאינה מספיקה. משאבת החומר מותקנת בתוך המכל עצמו ומתחממת איתו, לפיכך המערכת כולה מוכנה לפעולה לאחר חימום אחד בלבד.

יתרון נוסף של DT2000 הוא שימוש בלחץ אוויר לניקוי המערכת במקום בחומרים ממיסים או בדיזל. בסיום יום העבודה מערכת לחץ האוויר דוחפת את שאריות החומר חזרה אל תוך המכל דרך כל הצינורות והחרירים. בתא הנהג מותקנת מערכת שליטה ביד אחת להפעלת מוט ההתזה והמבער, וכוללת מסך נוסף לתצוגת מצלמה לנסיעה לאחור, שהיא כחלק מהציוד הסטנדרטי שמותקן על המערכת.

ידית ההתזה כוללת פיית התזה בצורת חרוט, עשויה אלומיניום, להפחתת משקלה ולהקלת תפעול ממושך. לדברי נציג החברה, הביצועים של המערכת משתווים לאלו של מערכות דומות שפועלות עם שלוש פיות נפרדות. דינאפק מציעה גם גרסה קומפקטית יותר של המשאית (DT1000) עם מכל בנפח 3,780 ליטרים (1,000 גלונים).

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן