מגה משאיות
חדשות
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

מערכת בטיחותית למשאיות חשמליות וולוו

08/06/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

חטיבת המשאיות של וולוו משיקה תכונת בטיחות חדשה ומוגנת בפטנט למשאיות החשמליות - Active Grip Control. הטכנולוגיה החדשה משפרת מאוד את היציבות, ההאצה והבלימה בתנאי החלקה. הודות לתגובה המהירה של המנועים החשמליים, אפשר לשלוט בכוח שנוצר בין הגלגלים לכביש ברגע כדי למנוע סיבוב גלגלים באופן יזום.

התכונה משפרת בבירור את התאוצה בתנאים חלקים. בדיקות שבוצעו עם וולוו FH Electric על משטח חיכוך נמוך עם גרור עמוס, הראו שיפור של 45% בהאצה מלאה.

כל נהג שעובד באתרי תשתיות מכיר את תופעת ההחלקה כשעוברים מכביש חצץ חלקלק לכביש. המערכת הזאת מגדילה את הפרודוקטיביות של העבודה, בפרט ללקוחות שפועלים במגזר הבנייה.

המערכת נכנסת לפעולה אם המשאית מתחילה להחליק. חיישנים מרובים מאפשרים למערכת הבקרה של הרכב להגיב לתנאי פני הכביש ולנצל את המנועים החשמליים של הרכב עם יחידות הפעלה אחרות באופן חכם. המטרה היא לסייע לנהג להישאר יציב על הכביש. המערכת החדשה נועדה גם להפחית את הסיכון למצב 'ד' ברכב מורכב או להיגוי יתר בעת נהיגה ללא עומס.

"עם בקרת אחיזה אקטיבית אנו מעניקים לנהגים שלנו יכולת משופרת נוספת לחצות כבישים ושטח קשים, אפילו בתנאים המאתגרים ביותר. זוהי פונקציה ייחודית שקבוצת וולוו הגנה עליה באמצעות פטנטים", מסבירה אנה ורייג ברלינג, מנהלת חטיבת בטיחות בוולוו.

אפשר לראות שיפורים גם בעת בלימה, שכן הפונקציה יכולה לשמש לבלימה רגנרטיבית מבוקרת בלי להיכנס ל-ABS. הדבר מגביר את היעילות, שכן יותר זמן מושקע בשיקום, ולפיכך מתאפשרת חוויית בלימה חלקה יותר.

תכונת בקרת האחיזה האקטיבית תהיה זמינה במשאיות הכבדות, דגמים FH, FM ו-FMX Electric, המשמשים לפעולות הובלה ובנייה אזוריות. גרסה של התכונה תהיה זמינה גם במשאיות עם קו הנעה של דיזל או גז טבעי נוזלי (LNG).

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן