מגה משאיות
חדשות
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

סקניה מאריכה את חיי הסוללות החשמליות

11/07/2023
זמן קריאה: 1 דק'

משאיות ואוטובוסים חשמליים ייהפכו בשנים הקרובות לסטנדרט המקובל בענף. אחת הבעיות של ההנעה החשמלית, מלבד עמדות טעינה, קשורה לאורך חיי הסוללות. מחיר סוללת הליתיום-יון גבוה מאוד. החלפתה לאחר מספר שנות שימוש היא הוצאה גדולה מאוד, ולפיכך גם מהווה שיקול רציני ברכישת המשאית.

בנקודה זו חברו לאחרונה סקניה וחברת נורת'וולט וחשפו סוללה ירוקה המסוגלת להניע משאיות למרחק מדהים של 1.5 מיליון קילומטרים. במבחני אימות של שתי החברות נמצא שתא הליתיום-יון הוכיח אורך חיים יוצא דופן, שהביא ליכולת להניע משאיות לטווחים ארוכים במיוחד. 1.5 מיליון קילומטרים הם שווי ערך לכל חייה של המשאית.

הסוללה מיוצרת עם חשמל נקי (אינו מופק מנפט) בצפון שוודיה, וטביעת הרגל הפחמנית של התא היא כשליש מזו של סוללה תעשייתית מקבילה. החשמל המשמש ליצירת הסוללה נוצר על ידי כוח הידרו (מים) ואנרגיית רוח. בשל האנרגיה נטולת הדלק עם השילוב של תכונות ייצור בר-קיימה נוספות במפעל Northvolt Ett, טביעת הרגל הפחמנית המשוערת של התא בייצור סדרתי מלא היא כשליש מזו של תא ייחוס השוואתי בתעשייה (IVL 2019 lithium-ion NMC 111 cell).

בשנת 2017 איחדו מובילות הקיימות סקניה ונורת'וולט כוחות כדי לפתח ולמסחר תא סוללות מוביל בעולם לכלי רכב מסחריים כבדים. כעת הבשילה השותפות, והתא מיוצר ב-Northvolt Ett gigafactory בצפון שוודיה. במשך השנה תחנוך סקניה מפעל סוללות חדש ב-Södertälje שבשוודיה, שבו תאי סוללה יורכבו למארזי סוללות לתחילת הייצור של המשאיות החשמליות הכבדות.

פיטר קרלסון, מנכ"ל חברת Northvolt מסר, כי בתחילת שותפות זו הוסכם על לוח זמנים שאפתני לפיתוח תא סוללה בעל ביצועים גבוהים שיאפשר את התוכניות לחשמול התחבורה הכבדה. כעת מספקים התאים בסוללה מ-Northvolt Ett אורך חיים ממושך מאוד, שאף עלה על הציפיות הראשוניות מבחינת הביצועים. זה הישג אדיר לכל השותפים.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן