מנוף חשמלי של בקר
אירופה ממשיכה להוביל את החדשנות בענף הציוד המכני: החברה הגרמנית בקר (Böcker), המתמחה במנופי משאיות ומעליות בנייה, חשפה את AK 48e, מנוף טלסקופי חשמלי ראשון מסוגו שיכול לעבוד יום שלם על סוללה. ל־AK 48e נתונים מרשימים גם בקנה מידה תעשייתי. הוא מסוגל להרים מטען של עד 3.3 טונות, עם אופציה למשקל מרבי של 6.6 טונות, ולהגיע לאורך זרוע של עד 52 מטרים. מערכת ההידראוליקה החדשה מאפשרת הרכבה מהירה, מהירות תנועת הוו של 60 מטר לדקה, וביצועים גבוהים במיוחד באתר.
ל־AK 48e שלדת MAN, אך אפשר להזמינו גם בגרסאות המבוססות על משאיות וולוו (Volvo), מרצדס (Mercedes) או סקניה (Scania). כלי הרכב עצמו מונע במנוע בעירה פנימית לנסיעה בין אתרים, אך עבודת ההרמה באתר נעשית בחשמל בלבד, ללא צורך בחיבור קבוע לרשת. המבנה היציב של הזרוע הטלסקופית מאפשר הרמה אנכית מלאה וזווית סיבוב של 180 מעלות. הזרוע הקדמית, באורך של 14 מטרים ועם הארכה הידראולית מלאה בלחץ, מסוגלת לשאת עד 1.1 טונות גם במצב אופקי לחלוטין - נתון נדיר למנוף נייד.
המערכת החשמלית החדשה של בקר כוללת סוללה בקיבולת 30 קוט"ש ומערכת הנעה ייעודית בעלת צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד. על פי החברה, המנוף יכול לבצע עד 150 הרמות או לעבוד יותר מ־8 שעות במצב סוללה בלבד.
המערכת מנצלת גם אנרגיה חוזרת בעת הורדת משאות, מה שמאריך את זמן העבודה. זמן הטעינה מהיר: טעינה מ־20% ל־80% נמשכת כשעה ו־35 דקות בלבד. אפשר לטעון את המערכת בשקע ביתי רגיל (230 וולט), בשקע תעשייתי (400 וולט), ובקרוב גם בשקע קיר ייעודי מהיר.
בפרויקט של הקמת מרכז לוגיסטי בעיר וֶרנֶה שבגרמניה, נבחן המנוף החדש בעבודה על גג בגובה 21 מטרים במבנה בן ארבע קומות. AK 48e משמש להעלאת משטחי זכוכית במשקל של עד 400 ק"ג לגג, והציב אותם בדיוק במיקומים שנדרשו להמשך הבנייה.
באותו האתר המנוף מופעל גם לפינוי פסולת - משטחי עץ, דליי מתכת ומערבלי בטון - באמצעות הפונקציה מנוף צריח (Tower Crane Mode), שהפכה את העבודה באתר למהירה ובטוחה יותר.
לדברי החברה, המנוף מוכיח כי מנופי משאית חשמליים אינם עוד חזון עתידי אלא פתרון ישים ומסחרי מלא. "זה שלב נוסף בהפחתת פליטות באתרי בנייה ובשילוב טכנולוגיות חכמות בציוד כבד", ציינה החברה עם הצגת הדגם.



