מגה משאיות
כתבות
מגה משפט
לעמוד קודם

אחריות המתווך בתאונות הובלה

29/11/2023
זמן קריאה: 2 דק'

בית המשפט העליון של ארה"ב עומד בפני החלטה קריטית, אם לבחון פסיקות סותרות הנוגעות לאחריות המתווך בתאונות הקשורות למשא. המקרה המדובר, שבו מעורבת יינג יה, אלמנתו של אדם שנהרג על ידי משאית בתיווך של GlobalTranz, הדגיש קרע משפטי במערכת המשפט הפדרלית.

ביולי קבע בית המשפט לערעורים השביעי של ארה"ב, כי חוק ההרשאות של מינהל התעופה הפדרלי (F4A) הגן על GlobalTranz מפני אחריות במותו של שון לין, בעלה של יה. לין מת בהתנגשות עם משאית שבה נהג נהג מ-Global Sunrise, שנשכר על ידי GlobalTranz מאריזונה. פסק דין זה סותר החלטות מעגל אחרות, בעיקר החלטת המעגל ה-9 משנת 2020 שהחזיקה ב-C.H.

השאלה המשפטית המרכזית סובבת סביב ה-F4A, האוסר על פעולות מדינה שעלולות להשפיע על "המחירים, המסלולים או השירות" של חברת מנוע, כולל חריג בטיחות. חריג זה היה מרכזי בהחלטת המעגל התשיעי נגד C.H. לא הוגשה בקשה במקרה של Ye, שכן GlobalTranz לא נחשבה למוביל מנוע.

תגובת התעשייה לפסיקות אלה הייתה מעורבת. חלק מעורכי הדין מרוצים מההחלטות המעדיפות את המתווכים, מעדיפים את הסטטוס קוו, ואילו אחרים מבקשים בהירות מבית המשפט העליון. נתנאל סיילור, שותף במשרד עורכי הדין Scopelitis, הצהיר: "זו החלטה חיובית מאוד, לפחות ללקוחות התיווך שלנו. היינו רוצים שההחלטה של המעגל השביעי פשוט תעמוד."

אם בית המשפט העליון ידחה ביקורת, ההחלטות מהמעגלים השביעי וה-11 יהיו תקדים בתחומי השיפוט שלהם, ואילו תיק מילר שבמעגל התשיעי יגבר וייצור פער אזורי באחריות המתווך.

ההחלטות הסותרות ברמת המעגל מציגות מקרה משכנע להתערבות בית המשפט העליון. עורכי הדין של Ye, הנתמכים על ידי ארגון הסנגור הצרכני Public Citizen והמשרד של Cowen Rodriguez טוענים, כי נחוצה תשומה של בית המשפט כדי לפתור את חוסר העקביות. הם מדגישים כי בטיחותם של נהגים אחרים עומדת על כף המאזניים אם מתווכים אינם אחראים לשכירת מובילי רכב לא בטוחים.

החלטת בית המשפט העליון לבחון את התיק אינה ודאית, בשל יכולתו המוגבלת של בית המשפט לקבל תיקים. מארק בלובו, ראש פרקטיקת התחבורה של משרד עורכי הדין בנש, מציין: "בית המשפט מקבל יותר מ-7,000 בקשות לבדיקה מדי שנה, ובית המשפט רשאי לקבל רק 100 תיקים לבדיקה מתן או קח."

להחלטת בית המשפט העליון אם לבחון את תיק Ye עשויות להיות השלכות ממשיות על ענף תיווך המטענים. הדבר עשוי לקיים את פערי המעגל הנוכחיים או לספק מסגרת משפטית מאוחדת לגבי אחריות המתווך. לתוצאה תהיה השפעה עמוקה על אופן פעולתם של ברוקרים ועל אחריותם המשפטית במקרה של תאונות שמעורבות בהן משאיות בתיווך.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן