מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 07
לעמוד קודם

רשות שדות התעופה מונעת שימוש במובילית

14/07/2022
זמן קריאה: 2 דק'

שלמה סיקסט מחפשת פתרונות יצירתיים לייעול תהליכי הניפוק והמסירה של רכבים בנתב"ג כדי למנוע תורי ענק בטרמינל ולקצר את זמני ההמתנה. לאחרונה החלה להפעיל מובילית רכבים תקנית, המובילה במקבצים את הרכבים למסירה ללקוחות ממגרש האחסנה בטרמינל 1 לחניית המסירה בטרמינל 3, צמוד לנקודת השירות.

השימוש במובילית המשנעת מספר רכבים יחד הוא תחליף לטכניקה מיושנת של העלאה ידנית של הרכבים לחניון במרחק של מספר קילומטרים, אחד-אחד. הפעולה נמשכת זמן רב, לא ממצה ביעילות את כוח האדם ואף מזיקה לאיכות הסביבה. מובילית היא כלי סטנדרטי שנועד לסייע לעמוד בקצב המסירות ובביקושי הענק, תוך מיצוי כוח האדם המוגבל.

מסיבה שאינה ברורה, במקום להירתם למאמץ קיצור התורים בנתב"ג ושיפור השירותים הניתנים בשדה לתיירים ולנוסעים נכנסים, רשות שדות התעופה יוצאת במאבק ביורוקרטי כפייתי וטורדני, משיתה עיצומים ומטילה קנסות ענק על השימוש במובילית.

לטענת שלמה סיקסט מדובר ברדיפה ותו לו. לראייה, תנועת משאיות בהיקף נרחב נעשית במתחם לטובת אספקת סחורות לטרמינל ללא כל מפריע וללא סיכון של משתמשי הדרך. יתרה מזו, פריקת הרכבים נעשית בדרך גישה שאין בה הולכי רגל. מדובר בכניסה לחניון ייעודי לחברות ההשכרה.

החברה קוראת לרשות שדות התעופה לשים את הנוסעים בראש סדר העדיפויות ולחזור בה מהודעת העיצום. הרשות התבקשה לקבוע פגישה דחופה לצורך מציאת פתרונות הולמים משותפים.

ראו מכתב שנשלח ליורם שפירא, מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה וסמנכ"ל מסחר ופיתוח עסקי. המכתב נשלח ב-27 ביוני 2022. לא התקבל מענה יותר משבוע ממועד השליחה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן