איווקו: תומכים מונעים בגז לחברת תובלה
משאיות חשמליות המיועדות לתובלה כבדה או ארוכת טווח עדיין לא כאן. לפיכך בחברת התובלה האירופית הגלמן (Hegelmann Group) בחרו בשלב זה בפתרון ביניים והזמינו מאיווקו 150 תומכים מסוג S-WAY LNG (גז טבעי נוזלי) ועשרה תומכים מדגם S-WAY CNG (גז טבעי דחוס). בדרך זו החברה מתכוונת להגיע לתובלה ארוכת טווח נקייה יותר, בלי להסתמך על הסוללות החשמליות, שמוגבלות עדיין בטווח הנסיעה ובזמני ההטענה.
160 התומכים החדשים ירחיבו את הצי הירוק של חברת התובלה, שכבר מפעילה 20 משאיות איווקו המונעות על ידי גז טבעי נוזלי.
המשאיות האלו מאפשרות לחברה להשיג הפחתה ניכרת בפליטת CO2 בשנים האחרונות. באיווקו מציינים שטכנולוגיות LNG/CNG המתקדמות הן כמעט ניטרליות בפליטת פחמן, במיוחד כאשר הרכב פועל על ביומתאן.
משאיות S-WAY LNG/CNG מבית איווקו, שנרכשו בהזמנה האחרונה, הן למעשה תומכים בתצורה של 4x2, שכוללים תא נהג מדגם אקטיב ספייס המאופיין בחלל גדול עם קו גג גבוה. הם מונעים על ידי מנוע גז טבעי בהספק של 460 כוחות סוס מסוג Cursor 13. מנוע זה תואם את תקני הפליטה המחמירים ביותר של יורו-6 (Euro VI Step E).
על התומכים (גז טבעי נוזלי) מותקנים שני מכלי LNG בנפח של 540 ליטר, המותאמים בכל צד של הרכב ומספקים קיבולת כוללת של לפחות 390 ק"ג של Bio-LNG נוזלי, לטווח של עד 1,600 ק"מ. על תומכי ה-CNG (גז טבעי דחוס) מותקנים ארבעה מכלי גז, כל אחד עם נפח מילוי גרבימטרי בהיקף כולל של 160 ק"ג, מותקנים בצדדים שמאל וימין, ומאפשרים טווח של עד 670 ק"מ.
השימוש בביומתאן מאפשר לקבוצת הגלמן להפחית מאוד את פליטת תחמוצות החנקן (nitrogen dioxide), את פליטת הפיח ואת פליטת CO2 שלה בעד 95 אחוז בהשוואה למשאית דיזל. החברה אף יכולה להשיג טביעת רגל פחמנית שלילית אם הביו-מתאן נוצר מפסולת של בעלי חיים. מלבד צריכה נמוכה, קבוצת הגלמן התרשמה מהרעש המופחת של המנועים המופעלים באמצעות גז טבעי.
מנוע הגז הטבעי שקט יותר עד 50 אחוז מיחידות דיזל מקבילות, ולפיכך אידיאלי לשימוש באזורי תנועה מוגבלים ולמשלוחים בשעות הלילה. יתרון נוסף הוא שהמשאיות המונעות בגז יכולות לפעול בכל שעות היממה גם באזורים המסווגים כאזורים אקולוגיים.