מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 10
לעמוד קודם

קנוורת': העתיד חשמלי

27/10/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

מנהלי קונצרן פאקקאר (Paccar), שבבעלותם מותגי קנוורת' ודאף, תיארו לאחרונה את הציפיות של החברה מענף התובלה החשמלי לעשורים הקרובים וכיצד הם רואים את ההשקעות של קנוורת' בצפון אמריקה במשאיות על בסיס סוללות חשמליות והנעה באמצעות מימן. מדובר בהכרזה פומבית דרמטית. קנוורת' מכפילה את ההשקעה בתחום הרכב החשמלי (EV), ושמה את יהבה על שתי הטכנולוגיות הקיימות: סוללות חשמליות וטכנולוגיות מימן.

בכירי החברה הודיעו, שאימוץ נרחב של הטכנולוגיה החשמלית הוא בלתי נמנע. בנאום במסיבת עיתונאים בבלוויו שבוושינגטון, מנהלי קנוורת' הודיעו על כוונתם להתמזג בתוך השינוי המתהווה.

17 מדינות בארצות הברית וקנדה חתמו על מזכר הבנות, וקבעו יעד ש-30% מהמסירות לתומכים מקטגוריות 8-7 (הכבדים ביותר) יהיו כלי רכב בעלי אפס פליטה (ZEV) עד שנת 2030 וכל כלי הרכב המסחריים יהיו חשמליים עד שנת 2040. ממשלת ארצות הברית ומדיניות האקלים הנוכחית קבעו את הרף של השגת פליטות אפסיות נטו עד שנת 2050.

קנוורת' צופה כי ייצור רכבי החשמל בתעשייה בארצות הברית ובקנדה יגדל באופן אקספוננציאלי בשנים הקרובות, מקצת פחות מ-40,000 משאיות חשמליות עד 2028 ל-70,000 עד 2030, ואז יותר מ-160,000 עד 2040.

בקנוורת' טוענים, כי בשנות ה-30 וה-40 של מאה זו הייצור יהיה בנפח גדול, של עשרות אלפים, וכאן נתחיל לראות את היתרונות של הייצור ההמוני, המסייע בהפחתת עלויות, בד בבד עם פיתוח התשתיות.

מלבד היתרונות של ייצור סדרתי גדול, רכבים חשמליים יאפשרו חיסכון נוסף לציי רכב. עם כלי רכב בעלי אפס פליטות, ציי רכב יכולים לראות ירידה של יותר מ-50% בעלויות האנרגיה. כמו כן עם פחות חלקים נעים וללא צורך בטיפול לאחר שימוש באגזוז דיזל, עלויות התחזוקה יכולות לרדת בעד 30%.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן