מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 10
לעמוד קודם

קרונה: למידה חכמה לצרכי תחזוקה מונעת

23/10/2022
זמן קריאה: 2 דק'

יצרנית הגרורים קרונה (Krone) משתתפת בפרויקט המחקר 'שרשרת הערך' (value chain). מדובר בנתמך המשתמש בבינה מלאכותית (AI) כדי לנתח אפשרויות אופטימיזציה הנוגעות לאיכות של המוצר והתהליך, הביצועים והזמינות.

מטרת המחקר היא ניהול שגיאות על פני שרשרת הערך. צוות של פרויקט מיוחד של קרונה הגדיר ארבעה מקרי שימוש קונקרטיים. בשלב הראשון נבחר נתמך קירור מבוקר מדגם Cool Liners. במונחים של "איכות חזויה", המטרה היא לחזות את איכות המוצר בייצור על בסיס משתני תשומה שונים כגון תנאי סביבה. בדרך זו אפשר לאתר פגמים צפויים בשלב מוקדם ולנטרל אותם על ידי אופטימיזציה של תהליך הייצור.

מקרה השימוש השני הוא ניהול שגיאות של אבטחת האיכות ב-Werlte. בעזרת בינה מלאכותית, קרונה מקימים מערכת התרעה מוקדמת רגישה בתחום ניהול ליקויים, וכן תלונות על כשלים. המשמעות היא שכל נתוני הכשלים והתקלות מתועדים ומחושבים אלגוריתמים, למשל אם מתרחשים שיאי ליקויים במוצר או ברכיב.

מדובר בהצטברות משמעות של תקלות. אם יאושר החשד לבעיה אפשרית, מומחי המוצר יבדקו מקרוב את הבעיה ויחליטו על המשך הפעולה. מנהל הפרויקט פליקס ברטלס ממרכז העסקים בקרונה מדגיש: "שרשרת הערך מספקת את כלי הניתוח ומפיקה מהנתונים המלצה לפעולה לעובדים במחלקות המומחים. המטרה היא לפתח מערכת תומכת החלטות. עם זאת קבלת ההחלטות נשארת בידי העובדים. הם היחידים שיכולים למקם את הפעולה המומלצת בהקשר הטכני או הכלכלי ולהעריכה בהתאם."

שני מקרי השימוש האחרים מתמקדים בתיבת הטלמטיקה 'קופסת הידע' (Krone Telematics Box). הכוונה היא שכל הזמן מתבצע ניתוח כדי לקבוע באיזו מידה אפשר להשתמש בנתוני הטלמטיקה שנאספו לשירותים דיגיטליים נוספים. המטרה היא לבדוק שוב את הנתונים של תיבת הטלמטיקה, ולבדוק אם אפשר להציג את נתוני הדו"ח באופן ברור ופשוט יותר.

בקרונה מעוניינים לפתח תכונות שימושיות נוספות על בסיס נתוני הטלמטיקה שהופכים את תובלת הסחורות מנקודה A ל-B לשקופים יותר. לדוגמה, אפשר להעלות על הדעת רישום של בלימה פתאומית או רעידות חזקות של הרכב עקב תנאי דרך גרועים, שעלולים להשפיע על איכות הסחורה המובלת. אפשר להעלות על הדעת הצגה של ציון פליטת ה-CO2 הספציפי של כל מסלול נסיעה. הדבר נעשה חשוב יותר ויותר, במיוחד כאשר בוחנים היבטי קיימות.

 

 

חברת קרונה מתמקדת בתחזוקה חזויה זה מספר שנים. הבעיה העיקרית היא לצמצם באופן יזום את זמני ההשבתה האפשריים של הגרורים והנתמכים. אם הבינה המלאכותית מזהירה, למשל, שסביר מאוד שחלק נשחק ייכשל תוך פרק זמן צפוי, חלק זה עשוי להיות מוחלף בהזדמנות הבאה כחלק מתחזוקה מתוכננת.

בפרויקט המיוחד של שרשרת הערך מועסקים כ-15 עובדים מאז אוגוסט 2021. פרויקט המחקר ממומן על ידי המשרד הפדרלי לכלכלה והגנת האקלים הגרמני (BMWK) כחלק מתוכנית "טכנולוגיות רכב ומערכות חדשות". הפרויקט אמור להימשך שלוש שנים. כמנהיגת הקונסורציום, קרונה מתאמת את עבודתה בהקשר זה עם מעבדת WZL באוניברסיטת האכן, מכון Fraunhofer לטכנולוגיית ייצור, החברות i2solutions ו-DATAbility ועם יצרנית המשאיות והאוטובוסים מאן.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן