מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 14
לעמוד קודם

ZF ופרוידנברג: פיתוח הנעה בתאי דלק

18/12/2022
זמן קריאה: 2 דק'

בימים אלה מתהווה מיזם משותף בין קבוצת ZF שמתמחה בהינע חשמלי לבין חברת פרוידנברג המתמחה בתאי דלק. שתי החברות יפעלו יחד לפיתוח מערכות מותאמות, המשלבות באופן מיטבי תאי דלק והינע חשמלי. השותפות יפתחו טכנולוגיות הנעה - תחילה למשאיות ואוטובוסים, עם תוכניות רחבות יותר לתחום רכבי השטח התפעוליים. אב טיפוס משותף ראשון של פתרון הינע חשמלי של תאי דלק צפוי עד 2023.

השותפות החדשה, Freudenberg e-Power Systems, תפתח פתרונות של מארזי הספק (powerpack) נקיים של הינע חשמלי (e-Drive). אלה יהיו מורכבים מתאי דלק ומערכת הנעה, ויחלקו רכיבים למגוון יישומים.

ההסכם מתמקד תחילה בפיתוח פתרון אינטגרלי של תא דלק אלקטרוני לכלי רכב מסחריים. פרוידנברג תציע מערכות כוח חשמליות הניתנות להרחבה בצורת ערכה עם תפוקות כוח שונות, ו-ZF תציע מערכות קו הנעה חשמליות שלמות של עד 360 קילוואט הספק רציף. הדבר עולה בקנה אחד עם ההנעה המרכזית החשמלית החדשה של ZF לכלי רכב כבדים.

 

 

ראשי ZF טוענים שדה-קרבוניזציה היא מטרה מרכזית של תעשיית התובלה, ובתוך זה, טכנולוגיית תאי הדלק תשנה את המשחק. עם פרוידנברג יחד יתאפשר להציע פתרון של 'חנות אחת' המאפשרת ליצרנים להביא במהירות פתרונות ניידות חשמלית לשוק ולתמוך בשינוי של התעשייה לעתיד בר-קיימא יותר. על ידי הפחתת עלויות הפיתוח והפרויקט של היצרנים, פתרונות powerpack יסייעו גם להוזיל את העלות הכוללת של הבעלות על הרכב המסחרי.

שלב הפיילוט של הסכם שיתוף הפעולה מתבצע כעת עם פיתוח אבות טיפוס לרכבי הדגמה של אוטובוסים ומשאיות. אב טיפוס ראשון צפוי עד 2023. זה תואם את מתווה לוח הזמנים של תאי-הדלק שכבר הוכרז על ידי ZF לפיתוח אב טיפוס של אוטובוס תיירותי, כחלק מפרויקט HyFleet.

בכל הנוגע לתובלה כבדה נקייה, ZF רואה מגמה ברורה של טכנולוגיית תאי דלק בשל הטווח הארוך יותר וזמני התדלוק המהירים יותר שהיא מאפשרת. הקבוצה מעריכה, כי נתח עולמי של טכנולוגיה זו יהיה 20% ברכבים מסחריים כבדים עד 2030. עקב כך הודיעה ZF כי בכוונתה להמשיך לנקוט בגישה גמישה ופתוחה לטכנולוגיית תאי דלק כפתרון כונן לתמיכה בשינוי זה.

שיתוף הפעולה של ZF פירושו שכל פתרונות החומרה והתוכנה החשמליים העיקריים שלקוחות דורשים כדי לשנות את סל המוצרים שלהם, יהיו זמינים ממקור נקודתי. בדרך זו יצרנים לא יצטרכו מו"פ יקר, ניהול פרויקטים גדול והפחתת מאמצי אינטגרציה. המשמעות: הורדת העלות הכוללת של הבעלות על הרכב.

השותפות משלבת את כישורי הליבה של שתי החברות: המומחיות של פרוידנברג במערכות תאי דלק וסוללות ורכיבים חשמליים של ZF, בכלל זה קווי הנעה, ממירים, מדחסים ותוכנות מערכות ניהול אנרגיה. השותפות תשלב ותיצור הרמוניה במערכות ובשיפור היעילות התפעולית והקיימות.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן