מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 14
לעמוד קודם

סמי טריילר חשמלי ראשון של טסלה

01/01/2023
זמן קריאה: 2 דק'

יותר מחמש שנים חלפו מאז שנחשף האב-טיפוס הכבד של טסלה. לאחרונה נמסר התומך החשמלי הכבד של טסלה לצי הרכב הגדול של קונצרן פפסיקו. חברת המזון הענקית קיבלה את התומך הראשון מתוך 100 המשאיות שהוזמנו. פפסיקו מפעילה את הצי הפרטי השני בגודלו בארה"ב כהכנה לאותו ציון דרך מתוכנן. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הודיע שצוות טסלה השלים מסלול נסיעה של 500 מייל עם הרכב, במשקל של 36,000 ק"ג.

לפי טסלה, טווח הנסיעה של התומך החשמלי נע בין 480 ל-800 מיילים כאשר הוא עמוס ב-36,000 ק"ג (משאיות ששיטת ההנעה שלהן היא סוללות חשמליות או גז טבעי, מקבלות הקלות במשקל הכולל המותר).

צריכת האנרגיה של התומך-נתמך היא פחות מ-1.25 קוט"ש/ק"מ. בשל קווי המתאר האווירודינמיים שלו, הרכב המורכב (תומך + נתמך) גם מושפע פחות ממקדם הגרר במהירויות המקובלות בכבישים מהירים, עם מקדם גרר של 0.36, או כמחצית מההתנגדות של משאית כבדה מקבילה המונעת בדיזל.

בקליפורניה, שם החשמל זול פי 2.5 מהדיזל, טסלה מעריכה שמפעיל יחסוך 200,000 דולר בעלויות דלק בשלוש השנים הראשונות לבעלות על הרכב. בהנחה שהתומך החדש יכול להגיע לטווח נסיעה של 800 ק"מ כשהוא עמוס, הטווח הנאה הזה הופך אותו למועמד מוביל בתובלה אזורית, כלומר כל מסלול שבו הנהג יכול לחזור לנקודת המוצא ביום אחד.

המועצה ליעילות תובלת מטענים בצפון אמריקה, שהיא תומכת ידועה בשימוש במשאיות חשמליות, טוענת שמגזר התובלה האזורי כולל יותר מ-900,000 תומכים בקטגוריה הכבדה בארה"ב. זה משאיר הרבה הזדמנויות לחברות התובלה, בלי להפריע לשעות השירות האפקטיביות של הנהג בתובלה. כל הנהגים חייבים לקחת הפסקה של 30 דקות לאחר שמונה שעות רצופות, ואם פרק הזמן הזה מתוכנן נכון, הם יוכלו להטעין את המשאית בזמן ההפסקה שלהם.

טסלה טוענת שאפשר לטעון את הסוללות בשיעור של עד70% תוך 30 דקות באמצעות טעינה מהירה. אלא שלשיטה זו יש חסרונות, שכן ההנחה היא כי תכיפות פעולה זו לאורך זמן תקצר את חיי הסוללה.

לפי חברת גאוטאב האמריקנית, השימוש במטענים מהירים (DC) בקצב של יותר משלוש פעמים בחודש משפיע על חיי הסוללות. טעינה מהירה של סוללה פירושה זרמים גבוהים היוצרים טמפרטורות גבוהות - לשניהם תכונות שליליות על אורך חיי הסוללה האפקטיביים. הרעיון של טסלה הוא להשתמש בתומכים של טסלה במגדשי-קירור המקררים את הסוללה באמצעות נוזלים, עם מערכת ניהול תרמית חכמה. שניהם יחדיו יכולים למתן את ההשפעות השליליות של הטעינה המהירה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן