מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 15
לעמוד קודם

משקל מוגדל בסרן קדמי גם למשאיות ישנות

05/02/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

לפני מספר חודשים עודכנו תקנות התעבורה, ולסרן קדמי מתאפשר כושר העמסה של עד 10 טונות, ולא יותר מהנחיות היצרן. במשרד התחבורה החליטו כעת לאפשר את השינויים במשקל גם למשאיות ישנות, בדרך כלל כאלה שבהן מבוצעים שינויי מבנה. במשאיות המגיעות לישראל ישנם נתוני משקלים בתווית היצרן "בעמודה IL". הנתונים האלו התאימו לתקנות התעבורה הקודמות, ולא לאלה הנוכחיות, המאפשרות עומסים גדולים יותר על הסרן הקדמי, בתנאי שיצרן המשאית מתיר זאת.

במסגרת תהליך שינוי מבנה, המעבדות המוסמכות מטעם משרד התחבורה יכולות מעתה לוודא שהעומס המתאים על הסרן הקדמי הוא בהתאם לתווית היצרן "בעמודה הטכנית" (שאינה IL), ועליהן לוודא שקוד עומס/מהירות של הצמיג שמותקן במשאית מתאים לעומס החדש.

כדי להקל את הביורוקרטיה, במחלקת תקינה קבעו שלא צריך להחליף את תווית יצרן, כך שעדיין יישאר בעמודה הימנית IL עומס של 7.5 טונות סרן קדמי. בד בבד לא נדרש להציג הוראת רישום מעודכנת. המשמעות היא שאפשר לעבוד לפי העומסים שמוגדרים בעמודה השמאלית של תווית המשקלות, שמאפשרת לעיתים עומס גדול יותר על הסרן הקדמי.

בכל מקרה אחר, יש לקבל אישור יבואן על המשקלים/עומסים המותרים, כפוף לאישור יצרן הרכב. כמו כן יש להחליף את תווית יצרן הרכב.

במשאיות חדשות הוחלט להנהיג תקופת מעבר, עד שיסתיים מלאי הרכבים הקיים בארץ (או כזה הנמצא בשילוח לארץ), וזאת עם תוויות זיהוי במתכונת הישנה (כלומר לפני עדכון העומס המותר על הסרן הקדמי). בד בבד היבואנים יתחילו להזמין רכבים עם תוויות זיהוי מעודכנות עם עומס סרן קדמי "היגוי" מעודכן בהתאם לתקנות.

חידוש הוראות רישום לשנת 2023

כדי לא ליצור עומס עבודה במעבר, במשך שנה יוארך תוקף הוראות הרישום בתוספת הערה כדלקמן:

בהתאם לעדכון נוסח תקנה 314 מיום 23 בנובמבר 2022, העומס המותר על הסרן הקדמי יהיה בהתאם לתקנות התעבורה המעודכנות, כלומר אפשר לאשר עומס גבוה מ-7.5 טונות אם הנ"ל מתאפשר לפי הנתונים בתווית יצרן הרכב (עמודה שמאלית/טכני) ו/או אישור יבואן הרכב והחלפת תווית, לרבות חלוקת משקלים מתכנסת והתקנת צמיגים עם קוד עומס/מהירות מתאים. באחריות היבואנים לעדכן את הוראות הרישום בשנת 2023.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן