מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 22
לעמוד קודם

מהוועדה להבאת עובדים זרים

03/12/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, בראשות חבר הכנסת אליהו רביבו, קיימה דיון מעקב בנושא הבאת עובדים זרים נוספים והגדלת המכסות לענפים בשל המחסור בכוח אדם שנוצר בעקבות המלחמה. בדיון השתתפו בין השאר נציגים מענף הרכב, מהתאחדות התעשיינים, מאיגוד לשכות המסחר, מהתאחדות הקבלנים, השיפוצים, המלאכה והתעשייה.

בפתח דבריו אמר יו"ר הוועדה: "שר החוץ הכריז כי המדינה פועלת לחתימת הסכמים בילטרליים להבאת עובדים מול שבע מדינות. עם אחת מהן, סרי לנקה, נחתם. אני רוצה להבין מה לוחות הזמנים להגעת העובדים ולאילו ענפים."

חבר הכנסת רביבו הוסיף: "ישבו לידי שר הכלכלה ומנכ"ל משרדו, והצהירו שלגישתם יש לשנות את גישת המכסות לעובדים זרים, ליצור 'בנק' של 170,000 עובדים, שינותב בהתאם לצורכי המשק, תוך עידוד ישראלים לתעסוקה בענפים בעלי פריון גבוה. ביקשתי ממשרד הכלכלה להציג את המתווה שלהם בדיון היום. עדיין חסרות לנו ידיים עובדות. זה צורך קיומי של המשק."

יאיר אלבין, מנהל אגף מסחר ושירותים, משרד הכלכלה: "מקדמים תפיסה חדשה לגבי עובדים זרים. פועלים לקדם הצעת מחליטים שתפרט את התפיסה החדשה בכל הקשור להבאה ולהעסקה של עובדים זרים לנוכח המחסור במשק."

חבר הכנסת סימון דוידסון: "מדינת ישראל עובדת לא נכון בכל הקשור לעולם העובדים הזרים. כל עולם ההסכמים הבילטרליים עבר מהעולם. יש שיטות טובות יותר. צריך לצאת מהקופסה, לעבוד מול מדינות ידידותיות בלבד, ללא מתווכים, ולהביא עובדים בהתאם למקצוע הנדרש."

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר בדיון: "בעקבות גיוס נהגים רבים בצו 8 וצריכה מוגברת של שירותי הובלה בעת המלחמה לשם אספקה סדירה של מטענים אזרחיים וצבאיים, נוצר קושי לשמר את העבודה הסדירה בשוק התובלה ובניהול התקין של שרשראות אספקה. חסרים לנו עובדים רק בגלל רגולציה ממשלתית מיותרת. כדי להוציא רישיון על רכב כבד, צריך להמתין שנה מרגע הוצאת הרישיון הקודם."

אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה וראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה, הציג בדיון את המחסור החמור בנהגים מקצועיים בענף ההובלה וההיסעים לאחר התייעצות עם מועצת המובילים, וביקש לייבא כ-3,500 עובדים זרים לצורך העסקתם כנהגי רכב כבד ורכב ציבורי.

יו"ר הוועדה ח"כ רביבו ביקש מאבנר פלור לפנות לשרת התחבורה ולהביא את ההצעה לוועדת מחליטים שבה היא חברה כבר בשבוע הבא.

 

גבי בן הרוש בוועדה להבאת עובדים זרים

פנייה לשרה סטרוק: גיוס נהגי רכב כבד בעת חירום

יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש שוחח עם ח"כ אורית סטרוק, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, בנושא התנהלות ענף ההובלה בעת המלחמה.

בשיחתם הדגיש בן הרוש שקיימים מחדלים במערך ההובלה וגיוס נהגי רכב כבד בעת חירום, מחדלים שהתרענו עליהם והם "צפים" היום ביתר שאת. הוא ציין כי משק ההובלה עומד במשימותיו, הן במשימות הביטחוניות והן באספקת מוצרים חיוניים למשק, ועם זאת מתרחשים דברים שאל להם להתקיים.

השרה קיבלה, לבקשתה, את הפנייה בכתב עם נושאים מרכזיים שבהם יש לטפל לאלתר באמצעות הוראת שעה: מתן סיווג ביטחוני לספקים - בחברות שאינן בעלות סיווג ביטחוני יגויס הרכב בלבד; הכרה מיידית ברישיון נהיגה של חיילים משוחררים בעלי רישיון C ורישיון C+E; ויתור על כל הליך בהמרת הרישיון הצבאי לאזרחי; הארכת שעות העבודה המותרות לנהגים ל-14 שעות עד להודעה חדשה כמו בתקינה האירופית; שילוב מקצועות הנהיגה המקצועית במאמץ הממשלתי להבאת עובדים זרים למקצועות חיוניים.

 

לפנייה המלאה הקישו כאן

חסרות חברות הובלה שיתנדבו להובלות במלחמה

בעקבות פניות רבות של ארגוני מתנדבים כגון חמ"ל חיבורים ואחים לנשק, המבקשים לגייס הובלות בהתנדבות לתושבי הדרום ולחיילים, אנו מעוניינים לפתות קבוצת ווטצאפ ייעודית לפרסום הבקשות. חברות הובלה המעוניינות להצטרף לקבוצת הווטצאפ ולקבל בה את הבקשות של ארגוני ההתנדבות, יפנו במייל ויציינו את שם איש הקשר, שם החברה וטלפון נייד שלו לצורך צירוף לקבוצה.

 

לפנייה באמצעות המייל הקישו כאן

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן