מאן מאיצה את הפיתוח של משאיות ללא נהג
בחברת מאן (שהיא חלק מקבוצת TRATON, שנכללות בה גם סקניה, פולקסווגן ומשאיות אינטרנשיונל) מקדמים במרץ את הפיתוח של משאיות ללא נהג לקראת הדור הבא של משאיות אוטונומיות. מאן מיסדה שותפות פיתוח חדשה עם חברת הפיתוח האמריקנית פלוס (Plus) ושואפת לשימוש אמיתי במשאיות אוטונומיות בתחבורה ממסוף למסוף, כלומר תובלה ללא נהג בין מרכזים לוגיסטיים, עם המומחיות של פלוס בתחום מערכות נהיגה אוטונומיות.
היתרונות רבים. לנהיגה ללא נהג בין מוקדים לוגיסטיים יש פוטנציאל להפחית תאונות הנובעות מעייפות, להקל את המחסור בנהגים ולייעל את תהליכי ההובלה.
מאן מקדמת את הנהיגה האוטונומית כבר שנים רבות עם פרויקטי מחקר ופיתוח. משנת 2018 עד 2020 פיתחה מאן ובדקה משאית ללא נהג בטיפול במכולות בחצרים של נמל המבורג בפרויקט מחקר ופיתוח משותף עם החברות Hamburger Hafen ו-Logistik. משנת 2019 עד 2023, עבדה על פרויקט ANITA עם שותפים מתחום האקדמיה, חברות תובלה מובילות, רשות הרכבות הגרמנית ועוד. הפרויקט התמקד בשילוב דיגיטלי מלא של משאית אוטונומית בתהליך הלוגיסטי של טיפול במכולות מהכביש לרכבת. מאז 2022, מאן עובדת עם שנים-עשר שותפים מהתעשייה ומהמדע בבדיקות טכניות ותפעול כבישים בפרויקט ATLAS-L4 לפיתוח משאית אוטונומית לשימוש בכביש מהיר בין מוקדים לוגיסטיים.
הפרויקט נוגע ספציפית להתאמה לחוק הנהיגה האוטונומית שעבר בגרמניה בשנת 2021, שכבר מאפשר נהיגה ללא נהג במסלולים מוגדרים עם פיקוח טכני. נסיעות מבחן מעשיות של אבות טיפוס עם נהג לשם הבטיחות מתוכננות לסיום הפרויקט בכביש המהיר. משנת 2025 ואילך, פרויקטים נוספים ביישומים ספציפיים להובלה אצל לקוחות יניעו את הפיתוח לקראת יישום סדרתי.
השותפה האמריקנית פלוס היא ספקית עולמית של פתרונות תוכנה לנהיגה אוטונומית, המתפרשת על פני מערכות בטיחות מהדור הבא של הנהג, עד PlusDriveⓇ האוטומטיים ביותר ו-SuperDriveTM ללא נהג. לחברה יש מטה בעמק הסיליקון שבקליפורניה, עם פעילות בארה"ב, באירופה ובאוסטרליה.
פלוס דורגה על ידי מגזין פורבס כאחד ממעסיקי הסטארט-אפ הטובים ביותר באמריקה, ועל ידי Fast Company כאחת החברות החדשניות בעולם. הפלטפורמה הפתוחה לאוטונומיה של פלוס כבר מניעה כיום כלי רכב בשימוש מסחרי.