וואן חשמלי משותף לוולוו, רנו ו-CMA CGM
רנו, וולוו וחברת CMA CGM השיקו לאחרונה רשמית את Flexis SAS. מדובר בוואן חשמלי עם ארכיטקטורה חשמלית מקורית, שעתיד לעלות לכביש בשנת 2026. בהשקה הרשמית הוכרז המנכ"ל החדש של Flexis, שיהיה פיליפ דיברי. יו"ר המיזם יהיה קרישנן סונדאראג'אן. השותפים נתנו לעצמם שנתיים להגדיר ולחזק את המבנה לפני המעבר לייצור המוני של הוואנים.
וולוו ורנו ישקיעו 300 מיליון יורו כל אחת ב-Flexis SAS, ואילו CMA CGM צפויה להשקיע כ-120 מיליון יורו. מטה פלקסיס SAS יהיה בצרפת, והוואנים החשמליים ייבנו במפעל סנדווויל של רנו, גם הוא בצרפת.
מנכ"ל רנו, לוקה דה מיאו, התעקש בעת הקמת המיזם על ההיקף החדשני ביותר של הפרויקט, הראשון באירופה, שנועד לתכנן ארכיטקטורה חשמלית מקורית לרכבים מסחריים מבוססי תוכנה כדי להגיע לרמה גבוהה של התאמה אישית לרכב, המבוססת על צרכים אישיים. לדבריו, "יותר ממחיר המחירון של הרכב, המיזם צריך לדבר על ה-TCO, כלומר עלות הבעלות הכוללת של הרכב במשך 5 שנות ההפעלה הראשונות."
לדברי מנכ"ל רנו, חישוב זה הוא החשוב למפעילי התובלה הלוגיסטית היום. הוא העריך: "נוכל להפחית את ה-TCO ב-30 אחוזים שכן כלי רכב מקושרים יוכלו להגדיל בהרבה את הפרודוקטיביות של חברות. אנחנו צריכים לעבור ממערכת אקולוגית המבוססת על דלק המופק מנפט לפלטפורמה ירוקה, בהתאם ליעדים שהצבנו לעצמנו כיצרנים לשנת 2040.
"הסחר האלקטרוני ימשיך לצמוח בשנים הקרובות. ההתמקדות צריכה להיות לא רק בתחבורה עירונית אלא גם בתחבורה ממרכז למרכז או לוגיסטיקה בנמל. אנחנו רואים כל כך הרבה הזדמנויות."
אירוע העיתונאים איפשר לדוברים לדבר על ה"איום" האסייתי, ובמיוחד הסיני, על יצרנים אירופים בכלי רכב מסחריים ובכלי רכב קלים. "כיצרנים אירופים אנחנו צריכים להיות תחרותיים בטווח הארוך, לא רק בטווח המיידי. אנחנו לא צריכים הגנות שוק, רק רעיונות והצעות - אנחנו משוכנעים במה שאנחנו משיגים", ציין המנכ"ל.
מנקודת מבט טכנית, הרכבים החשמליים להפצה עירונית יורכבו על פלטפורמה חדשה מסוג סקייטבורד המוקדשת ל-100% רכבים מסחריים חשמליים (LCV). היא תציע מודולריות רבה כדי להתאים לסוגי המרכבים למיניהם בעלות תחרותית, ותציג שיפורי בטיחות. רתמות החיווט יהיו 800 וולט עם שני סוגי סוללות זמינות. פרטים טכניים נוספים יינתנו בחודשים הקרובים.