וולוו FH16 החדש: יותר כוח - פחות דלק
בחטיבת המשאיות של וולוו חשפו לאחרונה את FH16 החדש, עם דגש במנוע דיזל העוצמתי. בוולוו טוענים, כי המשאית החזקה ביותר באירופה היא כעת גם חסכונית מאוד בדלק ויכולה לפעול על 100% דלק מתחדש.
לפי מבחני דרך, המנוע החדש לגמרי ב-FH16 משיג תצרוכת דלק טובה יותר ב-5% ופליטות נמוכות יותר של פחמן דו-חמצני תוך הוספת מומנט של 7%. זאת בהשוואה למנוע ה-17 ליטר, בהספק של 780 כ"ס. השילוב שמגביר את היעילות והפרודוקטיביות למשימות התחבורה התובעניות ביותר. למעשה מנוע D17 החדש תוכנן למשימות התחבורה הקשות ביותר כדי לספק ביצועים ועמידות.
המנוע החדש והחסכוני הזה הוא דוגמה אחת לשאיפה המתמשכת של וולוו משאיות להפחית את תצרוכת הדלק ופליטת הפחמן מטכנולוגיות קו הנעה קיימות, בד בבד עם החדרת טכנולוגיות חדשות.
מנוע ה-17 ליטר עומד כמובן בתקני יורו 6. הוא מוצע בשלוש רמות הספק; 600 כ"ס, 700 כ"ס ו-780 כ"ס. רמות המומנט הוגדלו ל-3,000, 3,400 ו-3,800 ניוטון מטר, בהתאמה. תיבת ההילוכים עודכנה כדי להתמודד עם ההספק והמומנט החדשים, ונעשה שיפור ביעילות של תיבת ההילוכים הפנימית בגרסאות 600 ו-700 כ"ס.
כמו כן מנוע D17 החדש מורשה לפעול על HVO (שמן צמחי בטיפול הידרוט) בכל דירוגי ההספק. גרסת ה-700 כ"ס יכולה גם לפעול על 100% ביודיזל (B100).
הייצור של משאיות וולוו FH16 ו-FH16 Aero עם מנוע D17 יתחיל במחצית השנייה של 2024.