מאן מצטרפת למיזמי תשתיות טעינה באירופה
קבוצת מאן הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה נוסף בתחום עמדות הטעינה, והפעם עם חברת E.ON. כזכור, אירופה שמה לה למטרה להפחית את הפליטות מכלי רכב מסחריים כבדים ב-90 אחוז עד 2040. ניידות חשמלית היא מפתח מרכזי להשגת היעד.
מטרת השותפות היא לקדם תשתיות טעינה לרכבים מסחריים באירופה. כחלק משיתוף הפעולה החדש ביניהן, חברת האנרגיה ויצרנית הרכב המסחרי יקימו כ-170 מקומות עם כ-400 תחנות לטעינה ציבורית של משאיות חשמליות ברחבי היבשת. 25 אתרים מתוכננים בגרמניה בלבד, ואתרים נוספים נבנים באוסטריה, בריטניה, דנמרק, איטליה, פולין, צ'כיה והונגריה.
האתרים החדשים ימוקמו בבסיסי שירות שנבחרו אסטרטגית, בעיקר באזורי תעשייה עם נפחי משאיות גבוהים או בקרבת כבישים מהירים. משמעות הדבר היא שאפשר לשלב טעינה ציבורית בקלות בפעילות היומיומית. פריסת האתרים תוכננה במיוחד להטענת רכבים מסחריים חשמליים. בכלל זה מיתקן מעבר דרך עמדת הטעינה כך שמשאיות ואוטובוסים לא יצטרכו לתמרן. במידת האפשר, התחנות מותקנות באזורים נפרדים מפעולות השירות של מאן, עם כניסות ויציאות נפרדות לאזור הטעינה, כדי להבטיח שהן נגישות לציבור, ללא קשר ליצרן הרכב.
בהיותה חברה בקבוצת TRATON (עם סקניה ופולקסווגן), מאן כבר עוסקת בבניית רשת תשתית טעינה ציבורית מתאימה באירופה במסגרת פרויקט Milence. כמה רכזות כבר נחנכו, וכבר הוכרז על כמה נוספות, כולל מרכז טעינה ראשון של Milence באיטליה.
אלכסנדר ולסקאמפ, מנכ"ל מאן, מסר: "כדי שמעבר הניידות יצליח, אנו זקוקים ל-50,000 נקודות טעינה לרכבים מסחריים כבדים באירופה עד שנת 2030. כיצרנית של משאיות חשמליות, אנו כמובן תורמים לכך את תרומתנו. חברת E.ON היא כעת שותפה חזקה לחשמול של מיקומי השירות. בכך מאן מניחה אבן יסוד נוספת לרשת טעינה ציבורית. עם זאת אנו עדיין זקוקים בדחיפות לתמיכה של קובעי המדיניות כדי לבנות רשת זו בקנה מידה גדול."