מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 40
לעמוד קודם

וולוו מגבירה את השימוש בפלדה ירוקה

12/12/2024
זמן קריאה: 1 דק'

וולוו מגבירה את השימוש בפלדה ירוקה, כלומר כזו שבייצורה יש פחות פליטת CO2. פלדה זו מיוצרת עם חומר ממוחזר ואנרגיה נטולת מאובנים, ותשמש בעשרות אלפי משאיות וולוו מהשנה הבאה. וולוו הייתה יצרנית המשאיות הראשונה בעולם שהציגה סוג זה של פלדה במשאיות החשמליות שלה עוד בשנת 2022. כעת החברה מרחיבה את השימוש בפלדה בעלת פליטת CO2 נמוכה כך שתכלול את כל קווי ההינע.

הפלדה החדשה מיוצרת על ידי חברת הפלדה השוודית SSAB ונקראת SSAB Zero. היא עשויה מחומר ממוחזר ומיוצרת באמצעות חשמל וביו-גז נטול מאובנים. בשל כך פליטת CO2 מופחתת ב-80% בערך בהשוואה לייצור פלדה קונבנציונלית המופקת מאנרגיה שמקורה בנפט.

בשנה הבאה, קורות השלדה ב-12,000 משאיות וולוו מהדגמים FH ו-FM יהיו עשויות מפלדה בעלת פליטת CO2 נמוכה. הדבר יביא לחיסכון שווה ערך של כ-6,600 טונות CO2. ככל שהזמינות של פלדה בעלת פליטת CO2 נמוכה תגדל, היא תוצג ליותר דגמי משאיות ובחלקים אחרים של המשאיות. מוולוו נמסר, כי בכוונת החברה להחליף גם חומרים אחרים במשאיות שלה בחלופות עם פליטות נמוכות.

הפוטנציאל להפחתת פליטת CO2 גבוה מכיוון שכמעט מחצית מהמשאית מורכבת מפלדה (47% ממשאית דיזל של וולוו FH), והיא תורמת כ-44% מפליטת ה-CO2 בייצור (מתחילת הייצור ועד סופו) מתוך 21 טונות שווה-ערך CO2 לוולוו FH דיזל.

קבוצת וולוו משתפת פעולה עם מספר ספקים סביב פלדה בעלת פליטת CO2 נמוכה. פלדה בעלת פליטת CO2 נמוכה תהיה השלמה חשובה לפלדה המסורתית והממוחזרת המשמשת במשאיות של וולוו.

בחטיבת המשאיות של וולוו מזכירים את מחויבותה של החברה להסכם פריז ולהשגת פליטת גזי חממה אפסית נטו בשרשרת האספקה לכל המאוחר עד שנת 2040.

מעט עובדות: החומרים העיקריים במשאית דיזל של וולוו FH הם פלדה (47%), ברזל יצוק (26%), פולימרים (11%) ואלומיניום (8%). אלה תופסים כ-44%, 26%, 14% ו-8% מפליטת ה-CO2 (מהייצור ועד למסירה ללקוח) בהתאמה מתוך 21 הטונות של CO2 לוולוו FH דיזל.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן