מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 44
לעמוד קודם

הנחה לרכבים כבדים בכביש 6 בשעות הבוקר המוקדמות

24/03/2025
זמן קריאה: 2 דק'

צעד נוסף להפחתת עומסי התנועה בכביש 6: ב-1 באפריל 2025 תופחת אגרת הנסיעה בכביש 6 ב-50% לכלי רכב כבדים (במשקל מעל 4.0 טונות), בין השעות 03:00 ל-05:30 לפנות בוקר. זאת במסגרת פרויקט הרחבת המקטע המרכזי של כביש 6, המבוצע בימים אלה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות חברת חוצה ישראל.

לצורך קבלת ההנחה, על הרכב לעבור בשער האגרה הראשון עם עלייתו לכביש בין השעות 03:00 ל-05:30. התמריץ נועד לעודד חברות הובלה ונהגי רכב כבד מעל 4.0 טונות לבצע נסיעות בשעות שבהן הכביש ריק יחסית, וכך להביא להפחתת עומסי התנועה בכביש 6 בשעות השיא.

ההנחה לרכב כבד בשעות המוקדמות משתלבת במגה-פרויקט של הרחבת המקטע המרכזי של כביש 6. הפרויקט כולל הוספת נתיב נסיעה בכל כיוון, בין מחלף קסם למחלף עין תות, באורך כולל של 60 קילומטרים.

במסגרת העבודות יוקם מחלף חדש, מחלף בית נחמיה, תשודרג תאורת הכביש, תוסדר מערכת הניקוז ויבוצע שיקום נופי. המיזם מבוצע במתכונת BOT, והעבודות צפויות להסתיים בשנת 2028.

ההחלטה על הפחתת האגרה התקבלה לאחר בדיקות מעמיקות של נפחי התנועה בכביש, שהעלו כי בין משתמשי הכביש בשעות הבוקר יש שיעור גבוה של רכב כבד התורם לעומסי התנועה. המהלך נוסע לעודד את בעלי המשאיות ונהגי המשאיות להתחיל את יום העבודה מוקדם יותר, לפני שעות העומס, ובכך להקל את גודש התנועה.

כביש 6 הוא עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, ומשמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה. הרחבת כביש 6 צפויה להביא להפחתה ממשית בגודשי התנועה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכלי הרכב הפרטיים. הרחבת הכביש צפויה להביא גם להתייעלות ולחיסכון בזמן נסיעה, ותאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך הכביש.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כביש 6 הוא אחד מעורקי התחבורה החשובים בישראל וציר אורך מרכזי וחיוני המחבר בין המרכז לפריפריה הצפונית והדרומית. הרחבתו תמנע את עומסי התנועה, המונעים מהכביש לפעול באופן מיטבי, ותאפשר לציבור הנהגים לנסוע בכל המקטעים של הכביש במהירות וברציפות. הרכב הכבד הוא אחד הגורמים לעומסי התנועה בכביש בשעות השיא. קידמנו את הפחתת האגרה כדי לעודד הסטה של חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הביקוש נמוך."

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג: "ההסכם שנחתם להרחבת כביש 6 צפוי להקל בעתיד את העומס הרב בכביש. לצד תוספת הנתיב, חשוב ליזום פעולות בצד הביקוש הן על ידי עידוד הנסיעה ברכבים רבי תפוסה והן על ידי ויסות נסיעות של הרכב הכבד שיסייע להקלת הגודש בבקרים. זאת לצד מאמצים להורדת משאיות ומטענים מהכביש והובלתם ברכבות."

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דני שנבך: "פרויקט הענק להרחבת כביש 6 הנמצא בעבודות בימים אלו, הוא בשורה של ממש לתושבי ישראל. הפחתת האגרה לרכבים כבדים בשעות הבוקר המוקדמות היא צעד משלים להרחבת הכביש, שנועדה לייעל את זרימת התנועה ולצמצם את עומסי התנועה בכביש בשעות השיא. הפרויקט יאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך עורק התחבורה המרכזי ויקצר את זמני הנסיעה."

 

משאית בכביש 6. צילום: אלברטוס

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן