מאן מקדמת את ההנעה במימן במשאיות
חברת מהלה (MAHLE), שמרכזה בשטוטגרט שבגרמניה, תספק לחטיבת המשאיות של מאן רכיבי מפתח למנוע תאי דלק המוזן במימן. השותפות בין שתי החברות היא בפיתוח של מנוע לתובלה כבדה, מנוע הזרקה ישירה בעל שישה צילינדרים ונפח של 16.8 ליטר, המסוגל להפיק הספק של 383 קילוואט. המנוע יצויד ביחידת תאי כוח מימן של מהלה, בעלת בוכנה, טבעות בוכנה, סיכת בוכנה וצילינדר. רכיבים נוספים מחברת מהלה ישמשו גם במערכת השסתומים.
הדגם המהפכני, hTGX, הושק לפני מספר חודשים על ידי היצרן הגרמני. מאן דיווחה על הזמנה מוקדמת של 200 יחידות לפחות של המשאית המונעת במימן.
לפי חברת מהלה, הבדיקות שבוצעו במרכז בדיקות המימן של החברה מוכיחות שכל רכיבי מנוע המימן נמצאים ברמת בשלות גבוהה וכבר מותאמים לייצור סדרתי של טכנולוגיית מנועי מימן מודרנית. הודות ליחידת תא כוח המימן של מהלה, אפשר להפחית למינימום את צריכת השמן של המנוע וה-Blow-by, כלומר דליפת גז מימן לתוך בית הארכובה. הדבר מאפשר פעולה חזקה וללא תקלות של המנוע. חברת מהלה עובדת כיום על 30 פרויקטים כמעט של מנועי מימן בעבור לקוחות במגזר התובלה על ענפיו.
רוג'ר בוש, חבר ועדת הניהול של מהלה מסר, כי החברה העבירה בהצלחה את מאה שנות המומחיות שלה ברכיבי מנוע אל העתיד. הבוכנות החדישות שלנו וחלקים אחרים הופכים את מנוע הבעירה הפנימית למתאים למימן, ובכך לניטרלי מבחינת הפחתת הפגיעה באקלים. לדבריו, מהלה מסוגלת לעמוד בציפיות של הלקוחות במונחים של ביצועים, יעילות וחיי שירות.