מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם

חדשות מהעולם

09/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

היציאה האיטית ממגפת הקורונה, על אף שאינה מוחלטת, נותנת את אותותיה בענף התובלה האמריקני. בחברת המחקר FTR, המסקרת את פעילות ענף הגרורים בארצות הברית, מדווחים על היערכות שיא לקראת שנת 2022.

מדיווחי חברת המחקר עולה, כי ההזמנות לגרורים חדשים עולות בהתמדה, וההערכה היא שנת תובלה ברוכה בפעילות. עם זאת, ליצרני ציוד מקורי רבים יש הזמנות שלא סופקו עוד מהשנה הנוכחית, כך שההזמנות האלו יועברו לרבעון הראשון של שנת 2022, והדבר מקשה את תכנון הייצור במפעלים.

הזמנות הגרורים הסופיות השתפרו בסוף הרבעון השלישי של השנה. כך לדוגמה, ההזמנות בחודש ספטמבר עלו ב-109% בהשוואה לאוגוסט, אך ירדו בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. הזמנות הגרורים ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו ב-316,000 יחידות.

בפועל, צווארי הבקבוק של שרשרת האספקה ​שעיכבו את הייצור ב-2021 ימשיכו לתוך שנת 2022. יצרני הגרורים הגדולים מתמודדים עם מחסור של רכיבים וחומרי גלם, בהם פלדה, אלומיניום, מוצרי גומי, ריצוף עץ, רתמות חיווט וחלקי פלסטיק. כעת מוערך ששרשרת האספקה תשתפר רק בקצב צנוע במהלך שנת 2022.

בחברת המחקר מציינים שמרבית יצרני ה-OEM (ציוד מקורי) העבירו הזמנות מועטות לשנת 2022 עקב אי ודאות הקשורה ליכולת הייצור, ביצועי שרשרת האספקה, מחירי הסחורות הגבוהים והיעדר כוח עבודה מתאים. ההזמנות יגדלו כאשר ליצרנים תהיה ודאות רבה יותר לגבי תנאי הייצור העתידיים ועלות חומרי הגלם המאמירה כל העת.

ציי התובלה רוצים מאוד לרכוש גרורים חדשים. המחסור בענף גורם שגרורים ישנים יותר נעים על הכביש, והדבר מביא לכשלים ותקלות. הביקוש העצור גדל מדי חודש. כאשר יצרני הגרורים יוכלו סוף סוף להגביר את הייצור, הם יהיו בלחץ לייצר בתעריפים גבוהים זמן ממושך מאוד.

07/12/2021
זמן קריאה: דקה וחצי

בחטיבת המשאיות של מרצדס השיקו לאחרונה את תוכנית "Mercedes‑Benz Certified", כלומר אחריות מוסמכת למשאיות משומשות מיד שנייה שנמכרות על ידי החברה. במסגרת התוכנית תוענק אחריות של 12 או 24 חודשים לתנועה של המשאית ברחבי אירופה. ללקוח גם ניתנת זכות החלפה למשך 14 יום.

המשאיות שנכללות בתוכנית הן עד גיל חמש שנים וצברו לכל היותר 500,000 ק"מ. המשאיות נבדקות על פי הקריטריונים הנוקשים ביותר. החברה מבטיחה שהן לא יצריכו תחזוקה שלושה חודשים לפחות או 20,000 ק"מ - למשאיות במשקל כולל של עד 12 טונות משקל כולל ברוטו, או 30,000 ק"מ (מעל 12 טונות). למשאיות האלו גם לא צפויות בדיקות רכב סטטוטוריות בפרק הזמן הזה. חריצי סוליות הצמיגים שלהן הם בעומק דריכה של לפחות שישה מילימטרים.

מרכיב בלתי נפרד מהתחייבות האיכות הוא אחריות ל-12 חודשים המכסה את מערכת ההנעה. האחריות תקפה בכל אירופה, ללא הגבלת נסועה וללא קריטריון של מרחק נסיעה. ניתנת אחריות למשך 24 חודשים לדגמים נבחרים. מרכיב אחר הוא זכות ההחלפה שניתנת ללקוח, ל-14 יום. אם לקוח אינו שבע רצון מהרכב שבחר, באפשרותו להחליפו במרכז השירות בתוך שבועיים.

במרצדס מאמינים שהתוכנית החדשה תקל את החלטת הרכישה ללקוחות שמעוניינים לרכוש משאית מרצדס. חברת InterTranspo GmbH ממסשטטן-טיירינגן (גרמניה) היא הלקוחה הראשונה שבחרה במשאית משומשת עם תווית ההסמכה.

המשאיות מוצעות ברשת TruckStore הפרושות באירופה. TruckStore נוכחת בגרמניה בשש חנויות, ובשנת 2020 נמכרו יותר מ-14,000 רכבים מכל המותגים והגילים. TruckStore גרמניה היא חברה בינלאומית, עם לקוחות ביותר מ-55 מדינות. רשת זו היא הסוכנות הגדולה ביותר באירופה למכירת משאיות משומשות. TruckStore אחראית על עסקי משאיות משומשות, בעיקר של מרצדס, עם 24 מיקומים ב-13 מדינות באירופה. הרשת מאפשרת ללקוחות גישה מקוונת למאגר של משאיות משומשות מכל המותגים, קטגוריות הגיל והדגמים.

28/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

מתרחב שיתוף הפעולה בין יצרני המשאיות היפניים איסוזו והינו. שתי החברות הסכימו לאחרונה להיות יצרן מקור (OEM) של משאיות דיזל קלות ממותג איסוזו בצפון אמריקה. מדובר על אספקה של משאיות דיזל קלות מסדרה N של איסוזו (נמכרות בשם ELF ביפן).

ההסכם נחתם בין חברת Hino Motors Sales U.S.A, חברה בת מאוחדת של Hino, ותאגיד איסוזו צפון אמריקה, חברה בת מאוחדת של איסוזו. שתי החברות ימכרו משאיות וחלקי חילוף ויתמכו זו בזו ברשת של מרכזי מכירה ושירות למשאיות האלו.

שיתוף פעולה נוסף נרקם בין Woven Alpha, איסוזו והינו. המטרה היא ניצול מיטבי של פלטפורמת המיפוי האוטומטית (AMP) שפיתחה Woven Alpha. זוהי פלטפורמת תוכנה מקושרת, התומכת ביצירה, פיתוח והפצה של מפות בעלות רזולוציה גבוהה. המפה היא גורם מפתח לניידות חשמלית אוטונומית חכמה ובטוחה. AMP מספקת מפות נתונים המבוססות על רמות דיוק גבוהות, וזאת על ידי שימוש בנתוני צי הרכב המשולבים עם טכנולוגיה מתקדמת של תמונות לוויין.

במפת AMP HD מספר שכבות של מידע עשיר בנתונים של אובייקטים בכביש כגון נתיבים, תמרורים ורמזורים, עקומות דרכים וטופוגרפיה נקודתית. כל אלה יוצרים יחדיו ייצוג מדויק ועדכני של הכביש. צוות Alpha Woven מתכנן לפתח AMP שיהפוך לפלטפורמת מפות בעלות רזולוציה גבוהה (HD) של הכבישים והנתיבים המקיפים ביותר בעולם, המאפשרת תמיכה בלוקליזציה ברמת דיוק גבוהה לרכבי נהיגה אוטומטית.

איסוזו והינו יוכלו להיעזר במערכת זו כדי לממש לוגיסטיקת תובלה חכמה ובטוחה יותר במשאיות הקלות שלהן, באמצעות נהיגה אוטומטית ומערכת סיוע מתקדמת לנהג (ADAS) באמצעות מפות HD.

28/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

חטיבת המשאיות של דאף מדווחת על ההזמנה הגדולה ביותר שקיבלה אי פעם בעבור החברה בדרום אמריקה. מדובר ב-200 משאיות שהזמינה חברת ההובלה GRUPO PRODES הקולומביאנית. כל הרכבים מסוג משא תומך מדגם CF 6x4, תלת-ציריים ומיועדים לחלוקת בירה, שתייה קלה ופירות טרופיים באזורים כפריים ובעלי תשתיות שבדרך כלל אינן מתוחזקות היטב.

קבוצת GRUPO PRODES היא אחת ממפעילות התחבורה הגדולות ביותר בקולומביה, עם צי של כ-1,500 משאיות ו-2,000 גרורים. לחברה יש מחסנים ברחבי קולומביה - מדינה דומה בגודלה לצרפת, גרמניה והבנלוקס יחד. חלק ניכר מפעולותיה נעשה במבשלת בירה קולומביאנית גדולה. מפעילת התחבורה מתמחה גם בהובלה של פירות טרופיים בקירור מבוקר. האספקה המדורגת של 200 משאיות דאף החלה רק לאחר בדיקות מקיפות של דגם CF, כפי שביצעה קבוצת GRUPO PRODES.

מבחינת מראה, המשאיות שיימסרו ייראו ממש כמו דגמי CF, עם מפרט סטנדרטי, אך טכנית הן נערכות לחיי עבודה קשים מאוד. קבוצת GRUPO PRODES הזמינה שלדה כבדה עם צירי טנדם (כפולים) חזקים במיוחד לכוח תאחיזה מרבי כדי לאפשר למשאיות לפעול מדי יום בתנאים התובעניים ביותר. המשאיות יסופקו ויתוחזקו על ידי מפעיל מקומי שיש לו 14 נקודות שירות בקולומביה והוא מתמחה הן במותגי דאף והן במותגי קנוורת' (פאק-קאר היא החברה האם של שניהם).

22/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

תאגיד המשאיות והאוטובוסים מיצובישי פוסו מקבוצת מרצדס מתחיל ליישם תוכנית חכירת משאיות לפי נסועה ביפן. תוכנית הליסינג, FUSO Mileage Lease, היא תוכנית הליסינג הראשונה של "שלם כפי שאתה נוסע" ביפן ובאזור אסיה.

הליסינג מבוצע באמצעות מערכת שבודקת את מרחקי הנסיעה שנרשמו בזמן אמת באמצעות טכנולוגיית טלמטיקה של Truckonnect. כך אפשר להתאים את חשבונות הליסינג החודשיים לצרכי הלקוח. התוכנית מעניקה ללקוחות גמישות פיננסית גבוהה, שיכולה להיות מכריעה בתקופות מאתגרות כגון בעת מגפת הקורונה.

בפוסו מסבירים, כי בחוזי הליסינג הקונבנציונליים התשלומים הרגילים נקבעים בתשלום מוסכם. מנגד, ב-FUSO Mileage Lease המצב שונה. מבנה העלות מורכב מחשבון מתכוונן, תלוי נסועה, המשולב בתשלום חודשי קבוע.

למשאיות עובדות, מרחקי הנהיגה מותאמים עם הביקוש העסקי. במילים אחרות, מכירות של ספקי הלוגיסטיקה למשל בדרך כלל גבוהות יותר בחודשים בהם הם גומעים מרחקי נסיעה ארוכים יותר. המשמעות היא שפוסו בשיטת ליסינג חכירה לפי נסועה מאפשרת לעסקים לחסוך דמי ליסינג בחודשים שבהם הפעילות העסקית נמוכה, וכך להציע ללקוחות שליטה טובה יותר על עלויות התפעול. התוכנית מוצעת ללקוחות שרוכשים משאיות חדשות עם חוזה חכירה שנע בין 3 ל-5 שנים.

22/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

במפעל הייצור של דאף בפלנדריה שבבלגיה ציינו לאחרונה אבן דרך במפעל הוותיק עם ייצור הסרן השלושה מיליון במספר. אבן דרך זו חופפת לחגיגות יום השנה ה-50 למפעל הצירים שממוקם בבווטרלו שבבלגיה.

בדאף מרוצים מההישג, מבטיחים להמשיך בהשקעות הגדולות במיתקני הייצור המודרניים והציגו דור חדש של סרנים אחוריים יעילים למגוון דגמי המשאיות. כדי להבטיח ביצועים מיטביים ולהבטיח את היעילות של קווי ההינע, דאף פיתחה ובנתה כמעט את כל הסרנים שלה במשך חלק ניכר מההיסטוריה הארוכה שלה.

בשנת 1971 הועבר הייצור למפעל בווטרלו, שם מיוצרים גם תאי הנהג של החברה. במפעל זה מועסקים כ-600 עובדים ושטחו 25,000 מ"ר. מדי יום מיוצרים במפעל, שנמצא בין הערים ליאז' לאנטוורפן, מעל 600 סרנים קדמיים ואחוריים. "מכיוון שכל משאית ייחודית, הסרנים חייבים להיות מכוונים היטב כך שיתאימו ליישום הספציפי", מסביר ג'ורג' ביקווילדר, מנהל מפעל במפעל הסרנים. "סרנים קדמיים, צירים מובילים, סרנים דוחפים, טנדמים חד-כפולים, צירים היגוי, צירים עם הפחתת רכזת או בלעדיה - האפשרויות שמציעה DAF הן אינסופיות. כמו שהמפעלים שלנו באיינדהובן וליילנד מסוגלים לייצר משאיות שנבנו על ידי לקוחות, גם כאן בווסטרלו אנחנו עושים אותו דבר עם הצירים. זה מאפשר לנו להבטיח ביצועים מיטביים ויעילות מרבית לכל משאית".

מלבד צירים למשאיות דאף מייצרת כמה אלפי סרנים מדי שנה המיועדים לאוטובוסים ולרכבים מיוחדים. את הסרנים אפשר למצוא ברחבי העולם, בדרך כלל בשילוב עם מנועי פאקאר (החברה האם של דאף). על אף שחזותם החיצונית לא השתנתה, הסרנים של דאף התפתחו מאוד בעשורים האחרונים. הם נעשו קלים יותר ובד בבד חזקים וקשיחים יותר. הכוונה היא להבטיח אורך חיים אופטימלי.

צעדים בעלי משמעות ננקטו גם באשר ליעילות, בכלל זה תהליך עיבוד חדש המאפשר לגלגלי ההילוכים בדיפרנציאל להשתלב במדויק וביעילות יתרה. בסרנים האחוריים מהדור החדש הושם דגש רב ביעילות. הם מותקנים בדגמים DAF XF ו-DAF XG, המיועדים לתובלה למרחקים ארוכים. הם חזקים בהרבה מקודמיהם ויעילים מהם ב-3%. הדבר הושג על ידי הפחתה של אובדן החיכוך בבית הסרן באמצעות יישום מסבים מעולים, שימוש באטמים ובמחזירי שמן מתקדמים ורמת שמן נמוכה יותר.

דאף משקיעה גם כיום עשרות מיליוני יורו במפעל הסרנים כדי שיתאפשר לשלוט על כל התהליך של ייצור הסרנים: מיציקה וריתוכים ועד ייצור בית הסרן. המשמעות היא שרכבים וסרנים תמיד יהיו מותאמים זה לזה באופן מושלם כדי להבטיח אורך חיים אופטימלי, ביצועים גבוהים ואת העלות הנמוכה ביותר לקילומטר.

21/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

וולוו משאיות הודיעה על כוונתה לרכוש את JMC Heavy Duty Vehicle Co., חברה בת של Jiangling Motors Co., כולל אתר ייצור ב-Taiyuan שבמחוז שאנקסי בסין. מדובר בעסקה בסכום של 0.8 מיליארד יואן סיני (400 מיליון ש"ח). הכוונה היא להתחיל בייצור המשאיות החדשות וולוו FH, וולוו FM ו-וולוו FMX באתר טאיואן, כלומר ללקוחות בסין, מסוף 2022.

וולוו משאיות פעילה בשוק הסיני מאז 1934. בשנים האחרונות הביאה הצמיחה החזקה של שירותי הלוגיסטיקה, כולל סחר אלקטרוני, לזינוק במכירותיה בסין. בשנת 2020, יותר מ-4,500 משאיות וולוו כבדות נמסרו ללקוחות בסין. העסקה החדשה מותאמת לאסטרטגיה ארוכת הטווח של קבוצת וולוו, להרחבת פעילותה העסקית בסין.

לדברי רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות, "בשנים האחרונות ראינו התפתחות מהירה של השווקים הלוגיסטיים ודרישה גוברת למשאיות ולשירותי הפרמיום שלנו. כדי לענות על דרישת מפעילי התחבורה הסינים, הגיע הזמן שנקים שרשרת ערך אזורית עם ייצור משאיות כבדות משלנו בסין".

הפעילות באתר טאיואן תכלול הטבעה, ריתוך, ייצור תאי נהג, צביעה והרכבה אחרונה של משאיות וולוו. בתוך מספר שנים יוכל המפעל לייצר 15,000 משאיות וולוו בשנה עם פוטנציאל להגדיל את כושר הייצור הזה. מוולוו נמסר כי העסקה כפופה לתנאי סגירה מקובלים, בכלל זה אישורים רגולטוריים.

18/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

פוורפליט, ספקית פתרונות IoT אלחוטיים ופתרונות M2M למשאיות, מסחריות, גרורים ומכולות דיווחה, כי חתמה על חוזה עם אטלס ואן ליינס (Atlas Van Lines, Inc.) חברת הובלה מארצות הברית, לשדרוג פתרון המעקב אחר הגרורים שלה. השדרוג יאפשר ל-Atlas לקבל תובנות נוספות על צי הרכב שלה כדי לייעל את השימוש בו, את גודלו ולשפר את שביעות רצון הלקוחות.

Atlas תמנף את פתרון המעקב אחר נכסים, LV-500 של פוורפליט, וכלי הדיווח מבוסס הענן שלה, אשר מספק מידע רב המסייע לניהול רכבי הובלות. הפתרון יספק נראות טובה יותר של הנכסים וייעל את צי הרכבים של Atlas. באמצעות פתרון המעקב אחר גרורים של פוורפליט, Atlas תוכל לנתח ביעילות משופרת את המידע הקשור למאגרי הגרורים שלה ומידע הנוגע לגרורים אשר חונים ללא שימוש במיקומים שבהם היא פעילה. ניתוח זה יסייע לקצץ בעלויות הנלוות לגרורים הלא מנוצלים דרך הקצאתם מחדש, ויסייע לקצר את הזמן שהעובדים משקיעים בחיפוש אחר גרורים זמינים.

פתרון LV-500 מספק דיווחים תכופים על המצב והמיקום של הגרורים באמצעות אפליקציה מבוססת ענן של פוורפליט. LV-500 הוא מכשיר אוטונומי בעל אספקת עוצמה כפולה, אשר איננו מצריך חיבור לחשמל חיצוני, ניתן להתקנה בתוך עשר דקות או פחות ונועד להיות עמיד ולספק שנים של ביצועים ללא תחזוקה.

 

 

צילום: Atlas פייסבוק

18/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת סקניה זכתה לאחרונה בגרמניה בתואר "המשאית הירוקה" של השנה. זו השנה החמישית ברציפות שבה יצרנית המשאיות השוודית נוטלת את הבכורה בתחרות היוקרתית. תחרות השוואתית זו נעשתה עם השנים לאליפות העולם בנושא היעילות התובלתית למשאיות בינעירוניות. מכיוון שמדובר בתחרות מעשית, זכייה במבחן הזה חמש שנים ברציפות היא הישג כמעט בלתי אפשרי.

תחרות "המשאית הירוקה" מאורגנת על ידי שני ירחוני משאיות גרמניים, מקצועיים ומובילים: Trucker ו-Verkehrs-Rundschau. המארגנים קבעו משקל כולל של רכב וגרור, 32 טונות, ומנוע בהספק של עד 430 כוחות סוס. המשאיות עלו על מסלול המבחן שאורכו כ-360 ק"מ ואשר התחיל צפונית למינכן.

בסקניה בחרו לשים השנה על המסלול תומך מדגם R-410, שהצליח לנצח את המתחרים עם תצרוכת דלק מעולה - 23.53 ליטר ל-100 ק"מ. התומך צלח את המסלול גם במהירות הממוצעת הגבוהה ביותר, 80.60 קמ"ש. זה לא דבר של מה בכך, שכן חלקים ממסלול המבחן מאתגרים למדי, עם גבעות תלולות.

הבדיקה מנוטרת בקפדנות ומבוצעת בכבישים ציבוריים עם שילוב בין כבישים מהירים לכבישים כפריים. התנאים בסביבה, כגון מצב התנועה ומזג האוויר, עשויים להשפיע על התוצאות. ה"פיצוי" הוא שימוש במשאית עזר. לכל המשאיות הורכבו צמיגים מאותו מותג, עם לחץ אוויר זהה ובלאי דומה.

למרות שהתחרות היא בין משאיות דיזל קונבנציונליות, בסקניה טוענים שיש בכך תרומה למאבק בשינויי אקלים ולהגעה ליעדים השאפתניים בתחום זיהום האוויר. חברות התובלה זקוקות עדיין למנועי הבעירה היעילים ביותר כדי להגיע ליעדי הסכם פריז, דבר שסקניה מחויבת אליו. מסקניה נמסר שהחברה רואה במבחני העיתונות ההשוואתיים את הגורם המשמעותי ביותר בתהליך הפיתוח. יש לכך חשיבות עצומה גם לרוכשי משאיות פוטנציאליים, שכן מבחני העיתונות והערכות שעושים העיתונאים העצמאיים הם למעשה המידע הצרכני הרלוונטי ביותר שקיים בשוק.

18/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

קבוצת GLS, מחברות המשלוחים המהירות והגדולות באיטליה, רכשה לאחרונה 120 משאיות חדשות מונעות בגז טבעי נוזלי (LNG), וחלקן מונעות בביו-מתאן. מדובר במשאיות IVECO S-WAY LNG, שיחליפו חלק מהצי של רכבי הדיזל של החברה. בצי הקיים 70% רכבי יורו VI ו-30% רכבי יורו V.

להחלפה תהיה השפעה חיובית על הסביבה: שימוש במתאן יביא להפחתה של CO2 בהיקף של 7,300 טונות, שווה ערך להחלפת 745 רכבי דיזל ברכבים חשמליים המונעים באנרגיה מתחדשת ב-100%, או לשתילת 146,000 עצים בשטח השווה בגודלו ל-487 מגרשי כדורגל. עם ביו-מתאן, ערך זה עולה באופן אקספוננציאלי ומשיג הפחתה של CO2 בערך של 78,000 טונות. נתון זה שווה ערך לפליטה שיוצרים 8,000 רכבים, או 1.5 מיליון עצים שתולים שתופסים שטח השווה ליותר מ-5,000 מגרשי כדורגל.

יוזמה זו היא חלק מפרויקט השמירה על האקלים שהכריזו עליה מנהלי קבוצת GLS. המטרה היא להפחית 100% מהפליטות שהיא מייצרת עד שנת 2022 באמצעות תוכניות קיזוז מוסמכות, ולהפחית מאוד את הפליטות עד שנת 2025 על ידי שימוש במערכות תחבורה ידידותיות לסביבה. החברה תעבור להשתמש בתומכים חשמליים/היברידיים וברכבים נקיים חשמליים למשלוח עירוני ולמשלוח של המייל האחרון - עד לקבלת המשלוח אצל הלקוח הסופי.

הפרויקט של GLS עם איווקו נועד להבטיח שלפחות 25-20 אחוזים מהצי של החברה יהיו בעלי זיהום אוויר מועט עד 2022, ו-50-45 אחוזים עד שנת 2025. בחברת המשלוחים מאמינים שלטכנולוגיית Bio-LNG עשויה להיות השפעה גדולה על תעשיית התובלה על ידי סיוע להפחתת פליטות בשיעור של עד 95%.

 

 

צילום: IVECO פייסבוק

למידע
כותרת
תוכן
close
Shopping Cart
Your cart is empty