מגה משאיות
חדשות
חדשות מקומיות

חדשות מקומיות

28/11/2021
זמן קריאה: 2 דק'

מנהלת אגף אכיפה ורכב ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), ענת ג'יניאו אבירם, שלחה לקציני בטיחות בתעבורה מכתב שנושאו תאונות דרכים קטלניות במעורבות משאית עם דופן העמסה אחורית (רמפה).

לפניכם עיקרי המכתב, שנשלח ב-21 באוקטובר.

78 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד, עלייה של 32% בהשוואה לשנה שעברה. בשניים מהמקרים היו מעורבות משאיות בעלות דופן העמסה אחורית שהייתה פתוחה ומורמת ב-90 מעלות לכביש.

בתאונות אלה, שנהרגו בהן נהגת רכב פרטי ורוכב אופנוע, בולטים חוסר הנראות של דופן ההעמסה האחורית והקושי להבחין בה כשהיא פתוחה ומוגבהת מהקרקע.

לתאונות אלה מאפיינים דומים החוזרים על עצמם: התאונות אירעו באור יום; קשה לזהות את דופן המשאית כאשר היא פתוחה ומורמת - הרמפה דקה למדי ולכן קיים חשש שהיא אינה בולטת מספיק למשתמשי הדרך בסביבתה; ככל הנראה לא היה נוכח אדם בסביבת דופן ההרמה בזמן שהייתה פתוחה.

עקב כך מתבקשים קציני הבטיחות להדריך את נהגי המשאיות באשר להתנהלות בעת פריקה והעמסה של סחורה במשאית בעלת דופן אחורית. דגשים:

* בזמן טעינה/פריקה יש להחנות את המשאית במקום שאינו מפריע לתנועה ושאינו פוגע בשדה הראייה של משתמשי הדרך האחרים, בכלל זה הולכי רגל ומשתמשי כלים חשמליים, בהתאם לתקנות 72-71 לתקנות התעבורה.

* יש לוודא שבכל רכב משא מסחרי שמשקלו מעל 3.5 טונות ויש לו דופן הרמה הידראולית מותקנים פנסים מפיצי אור בגוון כתום, אשר נראים למרחק של 100 מטרים לפחות, כאמור בתקנה 370ג. יש לחדד בקרב הנהגים את האיסור להשתמש בדופן הרמה במשאית שלא הותקנו בה פנסים אלה, או שאינם דולקים בה מסיבה כלשהי.

* יש לרענן בקרב הנהגים את הוראות הבטיחות בעת העמסה עם דופן אחורית, כפי שהן מפורטות בחוברת "הנחיות מקצועיות להובלת מטענים ברכב" (עמוד 146), שפרסמו משרד התחבורה ומכון התקנים הישראלי. בהוראות אלה נכללים בין היתר הנחיה לא להשאיר את הדופן במצב עבודה ללא השגחה, בעיקר כאשר הרכב חונה בדרך ציבורית, ואיסור נסיעה כאשר הדופן פתוחה.

* מומלץ להגביר את הנראות של דופן ההרמה באמצעים נוספים בזמן השימוש בה, כגון סימון שולי הרמפה בפסים זוהרים או מחזירי אור, הצבה על גבי הרמפה של קונוס/ים, נוכחות אדם נוסף וכל אמצעי בולט אחר.

22/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

חברת סרווז'ין - א.ד.י מערכות, המתמחה בפיתוח, שיווק ומכירה של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב, מציגה מערכת חדשה, BSIS, המסייעת לנהגי רכבים כבדים ולנהגי אוטובוסים לזהות אובייקטים (הולכי רגל, רוכבי אופניים, אופנועים ורכבים) שנמצאים בצידו הימני של הרכב. המערכת המבוססת על טכנולוגיית רדאר בתדר GHz77 ופועלת בכל מזג אוויר ובכל שעות היממה. חיישני BSD מזהים רכבים שמגיחים מאחורי הרכב או מצדדיו, ממרחק של כ-30 מטר.

חיישני רדאר מאפשרים ניטור וזיהוי במהירות, והם מהירים יותר מכל טכנולוגיה אחרת, גם כשמצטבר לכלוך על גבי החיישנים. המערכת מתריעה על כל השטחים המתים מסביב לרכב. חיישן הרדאר במערכת BSIS ממוקם בצד ימין של הרכב ומכסה 180 מעלות, כלומר כל הצד הימני של הרכב.

כאשר הרכב מסתובב, המערכת קובעת את זווית הפנייה לחישוב השטח המת ומזהה אובייקטים באמצעות מנגנון Turn Assist.

מחיר: מ-4,790 שקלים כולל התקנה (+ מע"מ).

 

 

צילום: יח"צ

18/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

לאחרונה נפגשו נציגי מועצת המובילים ונציגי תוכנית גלגל התנופה לגיוס נהגי רכב כבד עם אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי ומוטי אור ציון ממרב"ד.

אליסה ברקוביץ, מנהלת תוכנית "גלגל התנופה", הציגה בפגישה את עיקרי התוכנית: אסטרטגיית דימוי חדשה וחיובית למקצוע באמצעות קמפיין דיגיטלי, קריאה לכל בעלי רישיון E אשר רשומים כמחפשי עבודה לחזור לשוק התעסוקה, יחד עם שירות התעסוקה בכל הארץ - שיתוף פעולה עם מרכז הובלה בצה"ל שיביא לקליטת חיילים משוחררים עם רישיון E צה"לי, והצעת תוכנית הכשרה מעשית ממוקדת לבעלי רישיון C לעבור לרישיון E. למימון הפעילות הוצע לפנות עם משרד הרישוי לזרוע ההכשרות המקצועיות של משרד הכלכלה. כל מי שהוציא רישיון C בשלול השנים האחרונות אינו נדרש למבדק במרב"ד. כל מי שיהיה מעוניין בהכשרה ויש לו רישיון C מעל שלוש שנים, יוכל לעשות את המבדק במרב"ד בתהליך מהיר, עד חודשיים.

בדיון הוחלט כי יש לפעול להכרה במקצוע "נהג רכב כבד" בישראל באופן משותף מול משרד הכלכלה. במשרד הרישוי פועלים בשנים האחרונות כדי להקל את תנאי קבלת הרישיון ולהגביר את האטרקטיביות של המקצוע. כן פעלו לפשט ולקצר את תהליך המבדק של מרב"ד. במשרד הרישוי גם הבטיחו להיות שותפים מלאים בליווי המהלך עם בוגרי צה"ל כדי לפשט את התהליך של חיילים עם רישיון E צה"לי לקבל רישיון E אזרחי מהר ככל האפשר. עוד סוכם, כי משרד הרישוי יהיה שותף בהפעלה מהירה של מודל ההכשרה של נהגים בעלי רישיון C לרישיון E על פי הצורך.

17/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

מועצת המובילים פנתה החודש ליו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר, בבקשה ליזום דיון דחוף בנושא הטלת בלו על שימוש בסולר, באמצעות שחיקת ההישבון.

בדיונים שהתקיימו בנושא בוועדת הכספים, עמדת מועצת המובילים הייתה כי גז טבעי איננו מהווה אלטרנטיבה לסולר, זאת משום שאין מנועים לרכב כבד המונעים בגז טבעי, לצד העובדה שפיתוח מנועי העתיד הוא בתחום החשמל והמימן. כמו כן גרסה המועצה כי אין פריסה ארצית של תחנות תדלוק מסחריות בגז, ועל כן לא תתאפשר תנועה שגרתית ויעילה של משאיות למשימות פריקה וטעינה. המועצה קבלה כי לא יעלה על הדעת לבחור נתיבים בהתאם לזמינות תחנות תדלוק ולא נתיבים העונים על צורכי היעילות במשימות הובלה. חברי הוועדה בכנסת היוצאת צידדו במועצה, ולא קיבלו את עמדת האוצר בנושא.

המועצה אמרה כי האוצר בממשלה הנוכחית התחייב בוועדת הכספים כי עד סוף 2023 יעמיד לרשות בעלי המשאיות 25 תחנות תדלוק מסחריות בגז טבעי בפריסה ארצית. התחייבות האוצר קבועה בחקיקה, והיא שעמדה במרכז הדיונים אשר בהם נקבע מסלול השחיקה של החזר הבלו על שימוש בסולר. לטענת המועצה האוצר "ברח" מהתחייבותו, והמציאות שנוצרה עקב השינוי בחוק ההסדרים משחררת אותו מהתחייבותו כלפי ענף ההובלה, אשר הוצגה כתנאי מתלה לקיום הסדר הבלו. המשמעות הינה כי בהיעדר קיום התנאי, מתווה שחיקת הבלו חייב להפסיק לפחות עד לקיום דיון בוועדה.

10/11/2021
זמן קריאה: 2 דק'

בשל מרוץ הלילה שיתקיים היום בתל אביב (רביעי, 10.11.2021), החל מהשעה 20:00 ועד ל-00:00 לערך, משטרת ישראל מיידעת את הציבור כי רחובות רבים בעיר ייחסמו לתנועה.

החל מהשעה 18:45 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים בעיר:

  • אבן גבירול - בין שדרות רוקח לשדרות שאול המלך בשני הכיוונים.
  • יהודה המכבי - בין דרך ואבן גבירול בשני הכיוונים.
  • שדרות בן גוריון - בין ריינס ואבן גבירול בשני הכיוונים.
  • מלכי ישראל (מעברי) - בין שדרות בן גוריון לפרישמן.
  • מלכי ישראל (דרומי) - בין פרישמן לאבן גבירול.
  • שדרות רוקח - מאבן גבירול ועד המימדיון (כולל גשר רוקח) - לכיוון מזרח.
  • שדרות רוקח - מרחוב שטרית ועד אבן גבירול - לכיוון מערב.

עוד ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות החוצים את ציר המירוץ:

  • הירידות במחלפים של רוקח בנתיבי איילון דרום וצפון, כולל מחלף מרכז הירידים.
  • ויצמן - בין בני דן לפנקס, לכיוון יהודה המכבי.
  • ברנדיס - מפנקס ועד יהודה המכבי.
  • כל הרחובות החוצים את יהודה המכבי.
  • שמעון התרסי - מכיכר היל ועד אבן גבירול.
  • שדרות נורדאו - מרחוב סוקולוב ועד אבן גבירול.
  • פנקס - מוויצמן ועד אבן גבירול.
  • ז'בוטינסקי - בין רמז ליהושע בן נון לכיוון אבן גבירול.
  • ארלוזורוב - מוויצמן ועד אבן גבירול.
  • אלחריזי - משלמה המלך ועד אבן גבירול.
  • אנטוקולסקי - משטרוק ועד אבן גבירול.
  • הדסה - משלמה המלך ועד אבן גבירול.
  • בלוך - מארלוזורוב ועד אבן גבירול.
  • גורדון - משלמה המלך ועד מלכי ישראל.
  • שדרות דוד המלך - מוויצמן ועד אבן גבירול.
  • פרישמן - משלמה המלך ועד מלכי ישראל.
  • מאנה - מדובנוב.
  • צומת גלילות ייחסם לכיוון דרך נמיר - התנועה המגיעה מכביש 2 תופנה לגשר לכיוון נתיבי איילון.

דגשים שונים לציבור מאת משטרת ישראל:

  • לא תותר חניית כלי רכב לאורך ציר המירוץ.
  • יש להימנע משימוש בכלי רכב בצירים וברחובות לעיל אשר ייחסמו.
  • מומלץ להשתמש בקווי תחבורה ציבורית ולהתעדכן במוקדי השירות ובאתרי האינטרנט של חברות התחבורה הציבורית לגבי שינויים ומעבר תחנות אוטובוס נוכח הסדרי התנועה הזמניים.
  • מומלץ לעשות שימוש באפליקציית Waze אשר תעודכן בכל הסדרי התנועה הזמניים.
  • בכל שאלה נוספת, ניתן לפנות למוקד המידע של משטרת ישראל - מוקד 110.
28/10/2021
זמן קריאה: 2.5 דק'

במסגרת החקיקה המוצעת, מס הגודש ייכנס לתוקף ב-1 למרץ 2025 (ולא במרץ 2024), כאשר שרי האוצר והתחבורה יוכלו לדחות את החלת הרפורמה בשנה אחת. במקביל תקודם תוכנית חומש להרחבה משמעותית של התחבורה הציבורית ותשתיותיה, תוך מתן דגש למענים הנדרשים נוכח הטלת אגרת הגודש. עוד נקבע במסגרת הדיון כי מוניות הספיישל ישלמו 50% מסכום המס, מוניות נגישות יהיו פטורות מתשלום, כי תושבים שיגיעו לאזור לשם טיפול רפואי יהיו זכאים להחזר מלא מקופות החולים, וכי ייקבע בתקנות כי תושבי אזור הגודש שיכנסו ויצאו מאותו אזור בתוך חצי שעה, יהיו פטורים מתשלום, על מנת לאפשר להם מרקם חיים בסיסי.

מס הגודש האגרה תשולם בעת כניסה לשלוש טבעות בגוש דן, שבמרכזן אזורי התעסוקה בעיר תל אביב, כאשר הטבעות מכילות את הכבישים הראשיים המובילים לערים באזור: חציית הטבעת החיצונית לכיוון מרכז הגודש בשעות 6:30 עד 10:00 בבוקר תעלה 5 שקלים וחציית הטבעות האמצעית והפנימית תעלה 10 שקלים בשעות אלה. בשעות אחר הצהריים - 15:00 עד 19:00 בערב, בחציית הטבעות ממוקד הגודש לכיוון הטבעת החיצונית, יעמוד התעריף על מחצית מהסכומים הנ"ל, והתקרה היומית תהייה 37.5 שקלים.

למידע
כותרת
תוכן
close
Shopping Cart
Your cart is empty