מגה תעשיות
ניוזלטר מגה תעשיות
מגה תעשיות גיליון 12

מגה תעשיות גיליון 12

 
02/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

לשכת המסחר תל אביב והמרכז הגישה תביעה נזיקית נגד נמל אשדוד, בגין הנזקים שנגרמו ליבואנים במהלך שנת 2021, עקב העיכובים שחווה המגזר העסקי בנמל.

לאחר שפנייה מוקדמת של לשכת המסחר לנמל אשדוד לפצות את היבואנים בגין הנזקים שנגרמו להם נענתה בסירוב, הגישה לשכת המסחר, יחד עם תשעה יבואנים, תביעה נזיקית כנגד הנמל על סך, 2,298,908 שקלים לבית משפט השלום באשדוד. על פי האמור בכתב התביעה, אשר הוגש על ידי עורכת הדין אליס אברמוביץ בשנה האחרונה מטעני יבוא ויצוא לא הועמסו על אוניות או לא נפרקו מהן בפרקי זמן סבירים, וזאת כתוצאה ישירה ממחסור בידיים עובדות, שנוצר בתורו עקב מחדליו של נמל אשדוד לגייס עובדים חדשים או לתפעל כוח אדם, בעיקר בשל הסכמים קיבוציים שאינם מאפשרים לחברת הנמל, לפי טענתה, לגייס עובדים זמניים או חדשים ללא אישור ארגון העובדים. כתוצאה מכך, סבלו בעלי המטענים מנזקים והוצאות כגון איבוד זמן קריטי לשיווק המוצרים בשווקים, הפרות חוזים כתוצאה מאי עמידה בלוחות זמנים של יעדי אספקה, השמדת סחורה ושורה ארוכה של חיובים והיטלים הן מחברות הספנות והן מהנמל עצמו.

עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר: "נמל אשדוד הוא מונופול. ככזה הוא מחויב ברמת שירות סבירה ללקוחותיו. אי מתן שירות ברמה סבירה, שמוביל לעיכובים, תוך העמסת הוצאות נוספות על משתמשי הנמל, דוגמת דמי אחסנה, הם משום ניצול לרעה של בעל מונופולין. בסיטואציה כזו על רשות התחרות הייתה חובה להתערב על פי הסמכויות הנתונות לה בחוק התחרות הכלכלית ולתת הוראות לנמל לשפר את רמת השירות, אבל היא התעלמה מחובתה זו. הנמל המשיך לנצל את כוחו המונופוליסטי ולהגדיל את ההוצאות של לקוחותיו השבויים. על מנת למנוע הישנות של תופעה פסולה זו, החליטה לשכת המסחר להביא את העניין לפתחו של בית המשפט. כמו כן, מכתב התביעה עולה כי 'לנמל אשדוד מעמד ציבורי ייחודי, הנובע משיוכו הממשלתי, ועל כן חלה עליו מחויבות נורמטיבית לוודא אספקת שירותים חיוניים ובזמן סביר לציבור בכלל ולתובעים בפרט. הדבר עולה בבירור גם מכתב ההסמכה שהוענק לנמל אשדוד על ידי שר התחבורה באישור שר האוצר לתקופה של 49 שנים. התחייבויות אלה הופרו באופן שיטתי בשנה האחרונה."

לשכת המסחר הודיעה כי שווי הנזק הכולל נאמד ביותר משני מיליון שקלים.

 

 

מקור: ויקיפדיה

02/12/2021
זמן קריאה: 1 דק'

כתב העת בנושא לייזר תעשייתי, INDUSTRIAL LASER SOLUTIONS , מדווח על פרויקט מחקר משותף לחברות Osram, LaserLine ו-BlauLas שמטרתו לפתח מכשירים לריתוך נחושת באמצעות לייזר כחול.

תעשיית הרכב החשמלי הולכת וצומחת וכבר מזמן אין מדובר עוד בתחום נישתי. ההתפתחות הזו מביאה עמה צרכים חדשים שלא התקיימו בעבר, ויותר מכול עולה הדרישה למצברים חזקים במיוחד, לצד רכיבים אחרים שעד כה לא היה בהם צורך תעשייתי. לנחושת תפקיד חשוב בייצור המרכיבים האלה. עם זאת, ריתוך נחושת באמצעות לייזר אינפרה-אדום עלול להיות איטי מדי, זולל אנרגיה ותפר הריתוך עלול לפגום באיכות התוצר.

הקושי הגלום בעיבוד נחושת באמצעות קרינה אינפרה-אדומה היא שהנחושת מסוגלת לספוג רק 5% מהקרינה, ולכן נדרשת כמות גבוהה של אנרגיית לייזר כדי להתחיל עם הריתוך. שקערורית ההיתוך סופגת יותר אנרגיה אינפרה-אדומה מאשר הנחושת המוצקה, ועודף האנרגיה הזה עלול לחולל אידוי של המתכת ולייצר בועות שיפגמו באיכות הרכיב ובשמישותו. במתכות נטולות ברזל, לייזר כחול ייספג ביעילות גבוהה עד פי 20 מאשר האור האינפרה-אדום, כך שההתכה תצריך הרבה פחות אנרגיה.

 

 

צילומים: www.primes.de


מקור: www.industrial-lasers.com

02/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

בהמשך לוועידת האקלים COP26, הצהרת פורום השלום של פריז נטו אפס חלל, והצהרת ה-G7 על קיימות בחלל, חשפה אסטרוסקייל התקן עגינה אוניברסלי ללוויינים, וקראה למפעילי הלוויינים במסלול נמוך סביב כדור הארץ (LEO) להתקין על מוצריהן את התקן העגינה החדש כדי להתכונן לסילוק עתידי בעת תקלה או השבתה, וכדי לסייע בשמירה על סביבת החלל. ניתן להשוות את התקן העגינה ל"וו גרירה" לרכב - ממשק סטנדרטי המאפשר שירות עתידי. התקני העגינה ניתנים להתאמה אישית עבור עיצובי לוויינים שונים ויאפשרו למנגנוני לכידה רובוטיים או מגנטיים חיבור מאובטח של שירות ללוויין. אסטרוסקייל הביעה תקווה כי הפטנט ייעשה למוצר סטנדרטי שיותקן מעתה על כל הלוויינים העתידיים במסלול נמוך.

מספר חסר תקדים של לוויינים עתידים להיות משוגרים במהלך העשור הבא, רובם לתוך חלל המוגדר כ-LEO - מסלול נמוך, בין 250 ק"מ עד 2000 ק"מ מעל כדור הארץ. ועדת התקשורת הפדרלית של ארצות הברית אישרה עד היום 16,447 לוויינים, ו-64,816 בקשות ללוויינים נוספים עודן תלויות ועומדות. הפוטנציאל להתנגשויות במהירות גבוהה ובפגיעה חזקה עשוי לגדול - אלא אם סילוק לוויינים יהפוך לחלק מפעולות החלל היומיומיות.

"במהלך ששת העשורים האחרונים שוגרו יותר מ-12,000 לוויינים, ומספר זה יכול להכפיל את עצמו יותר מפי ארבעה בעשור בודד", אמר נובו אוקאדה, מייסד ומנכ"ל אסטרוסקייל. "הצמיחה הפנומנלית הזו מראה עד כמה החלל הפך לחשוב - לכלכלות שלנו, לאורח החיים שלנו ולמאבק שלנו במשבר שינוי האקלים. אנו קוראים לקהילת החלל להפגין מחויבות אמיתית להגן על סביבת החלל על ידי הכנת לוויינים עם התקן עגינה להסרה עתידית".

 

 

מקור: אסטרוסקייל

 

הלוויין של אסטרוסקייל, ELSA-d, הנמצא כעת בשלב הניסויים ב-LEO, הוא שירות החלל הראשון מסוגו שהדגים את הטכנולוגיה והכדאיות המסחרית של הסרת לוויינים תקולים. לדברי אריה הלזבנד, מראשוני תעשיית החלל בישראל ומנכ״ל אסטרוסקייל ישראל, משימת ELSA-d משתמשת באב הטיפוס הראשון של מנגנון העגינה החדש, ומכינה את הדרך להתקן העגינה הראשון הזמין מסחרית של אסטרוסקייל עבור כל מפעילי הלוויינים ב-LEO.

"התקן העגינה של אסטרוסקייל מתוכנן להיות קל משקל וקל להתאמה על לוויינים במסלול נמוך של כדור הארץ", אמר ג'ון אובורן, מנכ"ל Astroscale Ltd. "כפתרון בעלות נמוכה, הוא מאפשר לכידת לוויינים והרחקה מהחלל, תוך שמירה על הכבישים המהירים שלנו פנויים. כולנו מעריכים תקשורת לוויינית התומכת בקישוריות ובכלכלה הגלובלית שלנו, ומנטרת את הסביבה שלנו על פני כדור הארץ. על ידי הכנת החללית שלנו היום, נבטיח שהחלל יהיה בר קיימא מחר, עבור הדורות הבאים".

02/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

40 מוצרים נוספים אושרו לייבוא על פי התקינה הבין-לאומית, בניהם משקפיים, עדשות ראייה ומשקפי שמש, אופניים, מצתים, ציוד מגן אישי, אלקטרודות, מערכות צנרת מים לבניינים, מצברים, ומוצרים נוספים. תקנים אלו מצטרפים לרשימה שאושרה ונמצאה כמתאימה, המונה מעל 200 תקנים והכוללת את המוצרים הבאים: מוצרי חשמל לבית (כגון מקררים, מכונות כביסה, מדיחי כלים, תנורים גופי תאורה), מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי ילדים (כגון צעצועים לילדים מעל גיל שלוש, עגלות תינוק, מיטות ולולים, נדנדות, כסאות גבוהים), מוצרי פנאי וספורט, מוצרים לבית, ומוצרים נוספים.

רפורמה נוספת בתחום מאפשרת ייבוא לישראל גם על בסיס הצהרת יבואן, כי המוצר עומד בדרישות התקן הרשמי הישראלי. על פי הרפורמה, את כל המוצרים שחל עליהם תקן רשמי ישראלי, פרט למוצרים מסוכנים במיוחד כגון מוצרי כיבוי אש, מוצרי גז, ניתן לייבא על בסיס הצהרה כי המוצר עומד בכל דרישות התקן הרשמי החלות עליו, כך שאינו מסכן את הצרכנים בטיחותית או בריאותית. צעד זה צפוי לצמצמם את עלויות הייבוא, ולקצר את זמן העיכוב בנמלים. משרד הכלכלה והתעשייה הצהיר כי יפעל בד בבד להקלות ולתגבור מערך האכיפה של מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, כך שיוגברו פעילויות הפיקוח והאכיפה בנמלים ובשווקים על המוצרים ותוחמר הענישה כלפי אלו שיפרו את הכללים.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "אנו מובילים באינטנסיביות את מימוש רפורמת הייבוא שתצא לדרך ביוני 2022, וממשיכים להרחיב את רשימת המוצרים הנכללים בה, על סמך עמידה בתקנים בינלאומיים ותוך שמירה מלאה על בטיחותם של תושבי ישראל. אנו מצפים שהמאמץ יתבטא בהגדלה של מספר היבואנים, הגברת התחרות, בגיוון המוצרים והורדת יוקר המחייה".

02/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי נפגשה עם שני שרים כלכליים מאיחוד האמירויות הערביות שביקרו בישראל: השר ליזמות ועסקים קטנים H.E. Dr. Ahmad Belhoul Al Falasi והשר לסחר חוץ H.E. Dr. Thani bin Ahmed Al Zeyoudi.

השרים האמירתים הגיעו לישראל בראש משלחת של גורמי ממשל בכירים, מלווים ופמליות, וכן כ-70 אנשי עסקים המייצגים כ-40 חברות, תאגידים וארגונים כלכליים מובילים וחזקים באיחוד האמירויות הערביות. המשלחות מקיימות בישראל סדרת פגישות רלוונטיות עם גורמי ממשל, בכירי קהילה עסקית, מנכ"לי משרדים כלכליים ושרים, בלו"ז אשר תואם ואורגן בסיוע מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.

אורנה ברביבאי לעמיתיה האמירתיים בפגישה: "השותפות עם איחוד האמירויות היא אסטרטגית ובעלת פוטנציאל רב. ישראל רכשה לעצמה שם עולמי כאומת הסטארט אפ, לאור התמהיל הייחודי של האתגרים הרבים עמה נאלצה להתמודד. לאורך השנים, למדנו והצלחנו לפתח יכולות אנושיות וחשיבה מחוץ לקופסא שהביאו לעולם מערכות להתפלת מים, מערכות טפטוף, זרעים היברידיים, טכנולוגיות בתחום הבריאות והרפואה המרוחקת, טכנולוגיות מגוונות האוטומוטיב וה-AI כמו מובילאיי ו- Waze, פיתוחים בתחום הרחפנים, פינטק ועוד. ישראל תשמח לתרום מהידע והיכולות הישראליות וללא ספק תוכל להיעזר ביכולות האסטרטגיות של איחוד האמירויות הערביות, הקשרים העסקיים חובקי העולם והחזון שבו ניחנו מנהיגיה. כל אלו ועוד, מהווים בסיס איתן לדרכנו המשותפת".

במהלך ביקורם קיימו השרים האמירתים פגישות עם מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה ד"ר רון מלכא, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה אוהד כהן, מנכ"ל אשר"א ניסים בן אלי, יו"ר מכון היצוא הישראלי אדיב ברוך, מ"מ ראש הרשות להגבלים עסקיים מיכל כהן, חברת ההשקיה נטפים, יצרנית המים מאוויר ווטרג'ן, בכירים במשרד הכלכלה וממשרדי ממשלה נוספים.

אורנה ברביבאי לעמיתיה האמירתים: "השותפות עם איחוד האמירויות היא אסטרטגית ובעלת פוטנציאל רב. ישראל תשמח לתרום מהידע והיכולות הישראליות וללא ספק תוכל להיעזר ביכולות האסטרטגיות של איחוד האמירויות הערביות, הקשרים העסקיים חובקי העולם והחזון שבו ניחנו מנהיגיה. כל אלו ועוד, מהווים בסיס איתן לדרכנו המשותפת".

השר ליזמות ועסקים קטנים ובינוניים של איחוד האמירויות הערביות ד"ר אחמד בלהול אל פלאסי: "בכל מקום שמביטים רואים מכנה משותף, הן בחוזקות שלנו והן באתגרים, כשזה נוגע לעסקים קטנים ובינוניים, סטארט-אפים, ותיירות. יש הרבה הזדמנויות לשלב ידיים על מנת להתגבר על האתגרים המשותפים, ולאפשר לעסקים אמירתיים להתרחב לישראל ולעסקים ישראלים להתרחב לאיחוד האמירויות".

28/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

ניהול פעולות ייצור (MOM) הוא מערך תהליכים המספק פתרון לנראות מלאה לתהליכי ייצור. השימוש בתוכנת MOM מסייע לתעשיות לשפר את הביצועים של פעולות הייצור. MOM היא מערכת רציפה למערכת הייצור להפקה (MES). עם שילוב בין מערכות MES ו-MOM, תוכנת MOM מסוגלת לאחד תהליכי ייצור כדי לשפר את התכנון והתזמון, את ניהול האיכות, ואת מערכות הפקת הייצור במו"פ. כאשר היצרנים מנסים להחזיר את שיווי המשקל שלהם, בין תנודתיות מתמדת בעלויות והחלטות בנושא איכות, תוכנת MOM היא הפתרון עבורם

חברת ReportLinker פרסמה דו"ח בתחילת חודש מרץ 2020, שכותרתו "ייצור תוכנה לניהול תוכנות שוק לפי רכיב, פונקציונליות, גודל ארגוני ותעשייה אנכית: ניתוח הזדמנויות גלובלי ותחזית תעשיה, 2026-2019". על פי הדו"ח, זהו אחד הגורמים העיקריים הצפויים להניע את צמיחת שוק התוכנה הגלובלי לניהול פעולות ייצור. יתרה מזאת, הופעתו של ענף התעשייה 4.0 מוביל לאימוץ התוכנות המתקדמות, המספקות פלטפורמות למינוף מקור נתונים ומיצוי תובנות מקיפות, כדי לשפר עוד יותר את איכות מתקן הייצור, התפוקה ויעילות התפעול. עם זאת, קישוריות ושגשוג של תוכנת MOM מבוססת ענן מעלה חששות הקשורים לפרטיות נתונים ואבטחת סייבר, מה שעשוי לפגוע בצמיחת שוק תוכנות ניהול הייצור. בנוסף, על פי הדו"ח, הנתונים הדיגיטליים ההולכים וגדלים במהירות, ההתקדמות בטכנולוגיית האינטרנט, IoT, ניתוח נתונים גדולים, מחשוב ענן ו-AI (בינה מלאכותית) השפיעו מאוד על ענף הייצור ועשויים להוות גורם אופורטוניסטי בשוק.

שחקני השוק הפועלים בשוק תוכנות לניהול פעולות הייצור כוללים את ABB בע"מ, אגיס תוכנה לתעשייה, אספן טכנולוגיה בע"מ, ייצור קריטי, Dassault Systems SE, אמרסון אלקטריק ושות', חברת החשמל ג'נרל, Honeywell International, Inc., Plex מערכות, ו- Siemens AG. שחקנים מרכזיים אלה אימצו אסטרטגיות פיתוח מרכזיות שונות כמו הרחבה עסקית והשקות מוצר חדשות ואחרות, אשר סייעו להניע את צמיחת שוק התוכנה הגלובלי לניהול פעולות הייצור.

לרכישה וקריאת הדו"ח המלא

https://www.reportlinker.com/p05868984/?utm_source=GNW

 


מקור: www.globenewswire.com

24/11/2021
זמן קריאה: 2 דק'

תעשיית החישול הוותיקה נתונה לשינויים וחידושים. הטמעת ממשקי אדם-מכונה (HMI) גרפיים במכונות שמשמשות בתעשייה זו, יכולה להגדיל את התוצרת ולשפר את איכותה. כשמדברים על ממשקי HMI, מתכוונים לתוכנות מחשב שמפיקות עבור המשתמש, כלומר, מפעיל המכונה, הצגה גרפית של מידע על בסיס הנתונים התפעוליים של המכונה. בדרך זו המפעיל לומד על מצב המכונה במגוון פרמטרים תפעוליים. המידע מונגש על גבי מסך שצמוד למכונה, ואפשר גם לגשת אליו מרחוק דרך מחשב או טלפון נייד. באמצעות דיאגרמות וגרפים דינמיים המפעיל יכול לדעת מה מצב הציוד המכני שעליו הוא אחראי. למעשה, מפעיל חדש ובלתי מיומן יכול להשתמש בממשק הזה לצרכי למידה והכנה לתפקיד. יתר על כן, הממשק יוכל להורות למפעיל לאילו ביצועים עליו לצפות מהמכונה שלו. הממשק מייצר חלון גרפי אל תוך מערכת הבקרה של המכונה ומאפשר לעקוב אחר התהליכים השונים שמתרחשים בה בצורה שמקלה על זיהוי הבעיות ואיתור הכשלים.

בתעשייה כזו, שבה מכבשים מסיביים מפעילים כוח בעוצמה של טונות כדי לייצר מרכיבים לתעשיית הרכב והתעופה, צמצום כשלים שמשביתים את המכונה הוא חיסכון של סכומי כסף עצומים. בעבר, כאשר הסתמכו על הבדיקה הידנית, לא ניתן היה לזהות כשל באחד מחלקי המכונה עד שהכשל מנע השלמת סבב.

כותרת
תוכן